روحانی: شرکت‌های ایرانی برای فعالیت در بخش‌های انرژی، راه‌سازی و معدن مغولستان آماده‌اند

رییس جمهوری به ظرفیت‌های فراوان برای همکاری اقتصادی میان ایران و مغولستان اشاره و آمادگی شرکت‌های ایرانی برای حضور در این کشور را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در آیین دریافت استوارنامه سفیر جدید مغولستان، ضمن یادآوری مناسبات تاریخی و اشتراکات فرهنگی دو کشور، برای توسعه همکاری‌ها و از جمله مناسبات فرهنگی و علمی میان ایران و مغولستان ابراز آمادگی کرد.

روحانی با اشاره به دیدار خود با رییس جمهوری مغولستان در حاشیه اجلاس شانگهای اظهار امیدواری کرد، سطح همکاری‌های تهران – اولان باتور در دوره ماموریت سفیر جدید مغولستان بیش از پیش ارتقا یابد.

رییس جمهوری به ظرفیت‌های فراوان برای همکاری اقتصادی میان ایران و مغولستان اشاره و آمادگی شرکت‌های ایرانی برای حضور در این کشور و فعالیت در بخش‌های مرتبط با انرژی، راه سازی و معدنی را اعلام کرد.

«اتگان دامبین یام» سفیر جدید مغولستان نیز پس از تقدیم استوارنامه خود با اشاره به تمایل فراوان کشورش به گسترش همکاری‌های سیاسی، علمی، فرهنگی و اقتصادی میان دو کشور از دعوت وزرای نفت و صنایع ایران برای سفر به مغولستان خبر داد و خواستار حضور و همکاری شرکت‌های ایرانی در زیر ساخت‌های این کشور نظیر نفت، برق، راه سازی و کشاورزی شد.

وی همچنین ضمن تبریک موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای با 1+5 ، این توافق را در ارتقای صلح منطقه‌ای و جهانی موثر خواند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار