رییس جمهوری: زمینه همکاری بخش‌های خصوصی ایران و ایرلند باید فراهم شود

رییس جمهور در دیدار سفیر جدید ایرلند گفت: امیدواریم در دوران ماموریت‌تان بسترهای لازم برای فعالیت بخش‌های خصوصی دو کشور فراهم شود.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه هنگام دریافت استوارنامه «برندن وارد» سفیر جدید ایرلند، با اشاره به روابط خوب تهران _دوبلین اظهار امیدواری کرد در شرایط بعد از مذاکرات موفق هسته‌ای و پایان دوران تحریم‌های غیرقانونی، همکاری‌های دو کشور بیش از پیش ارتقا یابد.

وی با اشاره به اشتراک نظر دو کشور درباره بسیاری از مسایل منطقه‌ای افزود: ایران و ایرلند می‌توانند با رایزنی‌های بیشتر برای اهداف مشترک نظیر مبارزه با معضل تروریسم و خشونت در منطقه و جهان تلاش کنند.

رییس جمهوری یادآور شد که پدیده شوم تروریسم، جز در سایه رایزنی، همفکری، مشارکت و همکاری از بین نخواهد رفت.

روحانی همچنین بر شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی برای افزایش سطح مبادلات تجاری و گسترش همکاری‌های علمی، دانشگاهی و گردشگری تاکید کرد.

«برندن وارد» سفیر جدید ایرلند نیز پس از تقدیم استوارنامه خود، به وجود زمینه‌های لازم برای ارتقای همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران بازیگری کلیدی در منطقه خاورمیانه است و به ویژه باید پس از مذاکرات هسته‌ای نقش فعال‌تری در مسایل منطقه‌ای داشته باشد.

سفیر جدید ایرلند با بیان این که کشورش از معضل تروریسم همواره رنج برده است، گفت: دوبلین آماده همکاری با همه کشورهای دوست در مبارزه با این معضل جهانی است.

برندن وارد با اظهار امیدواری نسبت به توسعه مناسبات تجاری، اقتصادی، فرهنگی و دانشگاهی میان دو کشور، گفت: ایرلند آماده تقویت همکاری‌ها به ویژه در عرصه تجاری و اقتصادی است.

وی گفت: ایران دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیاری است و باید بیش از پیش به مردم جهان شناسانده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
jظلمی که در مسجد رخ داد...
مسجد جامع المهدی عج واقع در فلکه اول دولت آباد را اهالی شهرری به خوبی می شناسند، مسجدی که 24 سال پیش جز یک شبستان دودگرفته، هیچ بنای دیگری در آن وجود نداشت و اکنون در مدت 24 سال تلاش امام جماعت فاضل و انقلابی آن حاج شیخ محمود مجاهد، مجموع رقبات احیا شده و احداث شده ی آن حدود 16 میلیارد ارزش گذاری شده و به فعال ترین مسجد منطقه تبدیل گشته است.
اما به یکباره عده ای از طرف مرکز مساجد شهرری با تکیه بر جوسازی های دروغین قفل های مسجد و دفتر را می شکنند و از حضور امام جماعت مسجد ممانغت می کنند و متاستفانه پس از بارها مراجعه مردم و امام جماعت به دفتر رییس محترم مرکز مساجد جناب حجت الاسلام و المسمین حاج آقای علی اکبری، ایشان حاضر به استماع سخنان امام جماعت و مردم نمی شوند و حتی پس از شکایت از مسئول مساجد شهرری ایشان از حضور در جلسه دادگاه امتناع می ورزند و اعلام می کنند که مسئولین بالاتر به ایشان دستور دادند در دادگاه حاضر نشوند.
حال پرسش اینجاست که به کدامین جرم حیثیت یک عالم مبارز با این همه خدمات اینطور پایمال می شود؟ با این حال ایشان حتی راضی نیستند که خاطر مبارک رهبرشان با شنیدن این خبر مکدر شود.
قطعا نتیجه ی این برخوردها جز دلسردی دیگر ائمه جماعات و تضعیف مساجد محصول دیگری نخواهد بود.
آخرین اخبار