مسکو: تحریم های آمریکا علیه نمایندگان روسیه مخالف اصول دموکراسی است

رئیس مجلس علیای روسیه در پیامی به نشست اتحادیه بین المجالس جهان در نیویورک، تحریم های آمریکا علیه نمایندگان این کشور را مخالف اصول دموکراسی بیان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری راشاتودی، "والنتینا ماتوینکو،" رئیس شورای فدراسیون (مجلس علیای) روسیه روز گذشته اعلام کرد تحریم های یک جانبه واشینگتن علیه نمایندگان این کشور، نقض آشکار اصول دموکراسی و آزادی بیان به شمار می رود.

ماتوینکو در ویدیویی که در نشست اتحادیه بین المجالس جهان در سازمان ملل به نمایش درآمد با اعلام این مطلب گفت: این تحریم ها مانع همکاری فعال میان پارلمان های جهان خواهد شد. ماتوینکو که قصد داشت در این نشست شرکت کند، به دلیل تحریم هایی که آمریکا وضع کرده، نتوانست در این نشست حضور یابد.

ماتوینکو همچنین تصریح کرد بحران مهاجران به اروپا و حضور داعش، تبعات سیاست بی مسئولیتی شماری از کشورهای غربی و هم پیمانان آنهاست. وی تأکید کرد تضمین صلح و ثبات بدون احترام به اصول برابری در روابط بین الملل و احترام به حاکمیت کشورها محقق نخواهد شد. وی اعلام کرد روسیه پیوسته در کنار این اصول خواهد ماند.

وی اعلام کرد دیگر زمان الگوی قدیمی جهان که برپایه "جهان یک قطبی" استوار بود به سر آمده است؛ اما برخی تلاش می کنند با فشار به کشورهای دیگر و تحریم های یک جانبه آن را حفظ کنند؛ مسأله ای که سبب گسترش تروریسم،  پدیده افراط گرایی، فرو رفتن سرزمین ها به آشوب و هرج و مرج، تخریب مکان های مقدس و کشتار زنان و کودکان شده است.


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار