مشهد؛

تاسیس دبیرخانه گردشگری ایران در مشهد

معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده گردشگری سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی از تاسیس دبیرخانه گردشگری ایران در مشهد خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مژگان عظیمی در حاشیه نشست مشترک پژوهشکده گردشگری سازمان جهاد دانشگاهی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استفاده از فرصت های مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی کشورهای اسلامی در سال 2017 به منظور معرفی مشهد به گردشگران مذهبی جهان اسلام از جمله اهداف تاسیس این دبیرخانه است.

وی افزود: فعالیت ‌ها و پژوهش‌ های مختلفی در این پژوهشکده در حال انجام است تا این دبیرخانه به عنوان بازوی علمی سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری ایران در مشهد قرار گیرد.

معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده گردشگری سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با بیان چالش‌های گردشگری در استان گفت: چالش‌های گردشگری در بخش های مسائل مدیریتی، سیاست‌گذاری و قوانین، زیرساخت‌های کسب ‌و کار و منابع انسانی و فرهنگی قابل دسته بندی است.

عظیمی با اشاره به رتبه 11 ایران در زمینه رقابت‌پذیری گردشگری در بین 14 کشور منتخب خاورمیانه افزود: تقویت زیر ساخت‌های گردشگری، تبلیغات و اطلاع ‌رسانی، ایجاد برند گردشگری در حوزه بین‌المللی، تربیت نیروی انسانی و توجه به مسائل اقتصادی می تواند به گسترش و توسعه این صنعت کمک می‌کند.

وی در خصوص طرح پیمایش ملی ارزش‌ها، نگرش‌ها و رفتار شناسی گردشگر خاطر نشان کرد: هدف از این طرح شناسایی علایق گردشگران در خصوص استفاده از خدمات، تسهیلات و میزان رضایت ‌مندی گردشگران است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.