قزوین؛

هر فرد در استان قزوین ماهانه 7 کیلو و 200 گرم آرد و نان مصرف می کند

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان قزوین گفت: طبق مصوبه دولت سرانه مصرف آرد برای هر نفر در کشور باید ماهانه به 7 کیلوگرم برسد چرا که مازاد این میزان، اغلب ضایعات نان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ سید یعسوب عقیلی توزیع آرد مورد نياز نانوايان استان از طريق سامانه الكترونيكي فروش آرد و همچنین آزاد سازی سهميه آرد در 20 درصد از واحدهای نانوايی استان را از راه های صرفه جویی در هزینه ها، كاهش ميزان فروش آرد با نرخ دولتی و صرفه جويی در مصرف آرد دانست.

وی در ادامه از پرداخت 590 میلیارد ريال یارانه گندم، آرد و نان در سال خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم 11 هزار و 550 ریال است در حالی که این گندم با قیمت 6 هزار و 650 ریال توسط دولت به شرکت ها فروخته می شود و مابه التفاوت 4 هزار و 900 ریال برای هر کیلو گندم را به دنبال دارد که همان یارانه دولت به این بخش است.

عقیلی اضافه کرد: امسال 215 هزار تن گندم به ارزش بیش از هزار و 770 میلیارد ریال از کشاورزان قزوينی خريداری و ذخیره شده در حالی که مصرف سالانه استان 112 هزار تن است؛ گندم مازاد بر نیاز استان قرار است توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به سایر استان ها صادر شود.

در حال حاضر به دلیل کم آبی، 70 درصد گندم استان به صورت دیم تولید می شود.

حدود 15 سیلو مکانیزه و استاندارد دولتی و خصوصی برای ذخیره سازی گندم در استان قزوین وجود دارد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: آرد ، ماهانه ، نان ، گندم ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.