درویش زاده: برخی نگاه سیاه خود را فعال کرده‌اند

رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: برخی در فدراسیون، نگاه سیاه خود را درباره موفقیت ‌های اخیر این رشته فعال کرده‌اند. ‌

جعفر درویش زاده در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، گفت: مدال تاریخی ژیمناستیک هنری را می‌توان از دو زاویه مورد بررسی قرار داد، زحمات تمام افراد از سال 91 تا 93 در بخش ایروبیک و آکروژیم که توانستیم نایب قهرمان مسابقات مردان آسیا شویم. از سوی دیگر برای ژیمناستیک هنری چه کرده‌ایم و چه می‌خواهیم بکنیم از این زاویه اولویت خود را بر کسب مدال در این رشته قرار داریم .

وی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد تیم ملی ژیمناستیک هنری در گوانگجو و اینچئون پرداخت و گفت: در بازی‌های آسیایی اینچئون نسبت به گوانگجو نتایج قابل ارائه‌ای داشتیم و توانستیم به فینال برسیم و به مدال چنگ بزنیم که این اتفاق نیفتاد و هشتم شدیم . با کسب مدال برنز توانستیم نظر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را جلب کنیم.

چین و اوکراین مقصد اردوهای تیم ملی

وی ادامه داد: اردوهای برون‌مرزی را برای تیم ملی ژیمناستیک پیش بینی کرده‌ایم و کشورهای چین، اوکراین و قزاقستان از گزینه‌های برپایی اردو ایران هستند.

سیاست ما شرکت در مسابقات هیروشیما بود

درویش زاده درباره وایلدکارت گفت: ما برای گرفتن سهمیه المپیک به دو مسابقه هیروشیما و گلاسکو اعزام شدیم که سیاست ما افزایش رتبه ژیمناستیک ایران در آسیا بود، بنابراین شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا در هیروشیما را انتخاب کردیم .


رئیس فدراسیون ژیمناستیک درباره سوخت شدن سهمیه داوری ایران در المپیک هم اظهار کرد: ما مطمئن بودیم ورزشکارانمان نمی‌توانند نتایج مطلوبی در گلاسکو بگیرند، بنابراین از اعزام آنان خودداری کردیم. درباره داوری طاهر علوی در گلاسکو نیز چندین بار با فدراسیون جهانی مکاتبه کردیم اما پاسخ آنان منفی بود.


**خناری‌نژاد از خداحافظی انصراف داد

وی درباره خداحافظی خناری‌نژاد اظهار کرد: خناری نژاد در مسابقات هیروشیما به علت فشار روحی به سرعت تصمیم به خداحافظی گرفت، اما با صحبت‌های آذرپی از تصمیم خود منصرف شد.

درویش زاده درباره ادامه حمایتش از آذرپی خاطرنشان کرد: فدراسیون بر اساس خرد جمعی اداره می‍شود، دیگر اینکه با استعفای یک یا دو مربی شیرازه تیم از هم می‌پاشید، آذرپی نیز با مربیان مختلف همکاری می‌کنند و از خلاقیت و نطر‌های آنها استفاده می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از مربیان معتقدند، آذرپی تکراریست گفت: آنها خودشان باید با هم صحبت کنند، ممکن است نظر یک مربی از قلم بیفتد اما این به معنای تکراری بودن آذرپی نیست.


**نگاه سیاه برخی در فدراسیون فعال شده است

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در پاسخ به این سوال که افرادی در فدراسیون کسب مدال برنز را شانس می‌دانند اظهار کرد هرکس اختیار دارد نگاه سیاه خود را فعال کند و یا با هوشیاری نگاه مثبت خود را فعال کند ریز نمرات و نتایج بدست آمده در هیروشیما گویای همه چیز است به طور مثال، سعیدرضا نیکخواه که به مقام چهارم رسید با نفر دوم، دودهم فاصله داشت.

همچنین خنازی‌نژاد و جامعی امتیازات بالاتری در فینال نسبت به مسابقات مقدماتی شان کسب کردند.


درویش زاده ادامه داد: چندین سال پیش یک مربی اوکراینی به ایران امد و در استان‌ها به کشف استعداد‌ها پرداخت در آن موقع فداسون تمام هزینه‌ها را به عهده گرفت و حالا نتیجه آن را می‌پسندد.استعدادیابی پشتوانه سازی و اضافه کردن ورزشکاران جدید به بدنه تیم ملی از اهداف بلند مدت فدراسیون است.

**سجادی از اردوی جوانان بازدید می‌کند

وی همچنین به اردوی تیم ملی جوانان که هم اکنون در حال برگزاری است اشاره کرد و گفت: این جوانان تا شش سال آینده به تیم ملی بزرگسالان می‌پیوندند و جزو خروجی‌های مطلوب ژیمناستیک هستند. نصراله سجادی نیز امروز از این اردو بازدید می‌کند.


**یک میلیارد و دویست، بودجه سالانه فدراسیون

رئیس فدراسیون ژیمناستیک درباره درآمد و بودجه این فدراسیون اظهار کرد: بودجه امسال فدراسیون از سوی وزارت ورزش و جوانان حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان در نظر گرفته شده است. خود فدراسیون نیز از طریق برنامه‌هایی مانند عضوگیری، سطح بندی درآمدزایی می‌کنند. تا حدودی هم شهرداری به فدراسیون کمک مالی می‌کند، همچنین وزارت ورزش و جوانان به دنبال حامی مالی برای این رشته است.


**تامین آکادمی ژیمناستیک نقطه عطف است

درویش زاده ادامه داد: سجادی قول تاسیس آکادمی ژیمناستیک را به ما داده است . تاسیس این آکادمی نقطه عطف و پیشرفتی است برای ژیمناستیک، همچنین سجادی هفته دیگر به فدراسیون می آید و از سالن طبقه زیرین بازدید می‌کند. با تجهیز این سالن می‌توانیم فضای علم و عمل را درآن برپا کنیم زیرا می‌توانیم هم آن را مرکز برگزاری کلاس‌های مربیگری و داوری و دانش افزایی کنیم و هم کمپ تهرانی ورزشکاران باشد.


**قیمت تجهیزات، 3برابر شده است

وی همچنین به خرید تجهیزات ژیمناستیک اشاره کرد و گفت: در سال 90 اقدام به خرید وسایل ورزشی برای هر 32استان کردیم، اما به علت تغییرات در سازمان ماندن یا وزارت، شدن وزارت ورزش و جوانان فعلا موفق به خرید نشدیم اما حالا دوباره با اولویت تجهیز استان‌های مستعد اقدام به خرید لوازم کرده‌ایم که مبلغ آن چندین برابر مبلغ سال 1390 شده است.

درویش زاده درباره برنامه فدراسیون درباره تیم ملی جوانان گفت: اعضای این تیم زیر نظر هیأت‌های خود در ریکاوری به سر می‌برند، قرار است خنازی‌نژاد در مسابقات بوداپست مجارستان که مهرماه برگزار می‌شود شرکت کند .سعید نیکخواه نیز در مسابقات قطر شرکت نمود.همچنین قهرمانی مردان آسیا در بخش جوانان و قهرمانی آسیا در رشته ایروبیک ژیمناستیک از اولویت‌های بعدی است.

**فدراسیون ژیمناستیک و همکاری با آموزش و پرورش

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در پایان گفت: در حال تدوین طرحی با آموزش و پرورش هستیم که طبق آن انجام برخی حرکات ایستایی در مدارس ابتدایی و راهنمایی اجباری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار