ورزش دانش آموزی پایه ورزش کشور است

رییس کمیته ملی المپیک گفت : ورزش دانش آموزی پایه و زیربنای ورزش کشور است .

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کیومرث هاشمی یکشنبه شب در آیین افتتاحیه بیست و ششمین المپیاد ورزشی دانش آموزان دختر سراسر کشور در سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز،اظهار کرد : امیدوارم روزی برسد که تمام المپیاد ها و مسابقات ورزشی نونهالان،نوجوانان و جوانان کشور توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار شود تا ورزش زیربنایی تر توسعه یابد . 
وی افزود : برگزاری المپیادهای دانش آموزی توسط وزارت آموزش و پرورش در واقع نمودی از توجه این وزارتخانه به ورزش و سلامت دانش آموزان است . 
هاشمی یادآور شد : توجه و تقویت ورزش دانش آموزی در واقع آینده نگری برای تیم های بزرگسالان و ملی است . 
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز در این آیین گفت : در سال تحصیلی جدید بیشتر به موضوع ورزش و سلامت دانش آموزان توجه خواهد شد . 
مهرزاد حمیدی افزود : بر این اساس فعالیت ها و برنامه های ورزشی درون مدرسه ای مدارس کشور افرایش می یابد . 
وی خاطر نشان کرد : نشاط و پویایی موجب تدوام در رشد علمی و سلامت دانش آموزان کشور می شود که برنامه های ورزشی درون مدرسه ای این ویژگی را دارد . 
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز گفت : توسعه ورزش های صبحگاهی در مدارس از اولویت های این اداره کل است . 
پاشایی افزود : در سند تدبیر و توسعه استان این موضوع مورد توجه قرار گرفته و تقویت روحیه ،تبادل تجربه و استعدادیابی رویکرد المپیاد دانش آموزی است . 
این المپیاد با شرکت یکهزار و 700 ورزشکار دانش آموز ،150 داور در هشت رشته ورزشی آغاز شد . 
هفت رشته این مسابقات در مقطع سنی متوسطه و یک رشته ژیمناستیک در مقطع ابتدایی و متوسطه است. 
فوتسال،والیبال،بسکتبال،هندبال ،بدمینتون،پینگ پنگ،ژیمناستیک و دومیدانی هشت رشته این دوره از المپیاد ورزشی دانش آموزی دختران کشور است و 92 ورزشکار دانش آموز از آذربایجان شرقی در این مسابقات شرکت دارند. 
بیست و ششمین المپیاد ورزشی دانش آموزان دختر سراسر کشور تا 30 مرداد در در سالن های ورزشی دانشگاه تبریز و سالن های آموزش و پرورش تبریز برگزار می شود .


انتها پیام
برچسب ها: المپیک ، هاشمی ، المپیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار