ترشی «لیموترش» کلیشه فضای استودیو را شکست

برنامه «لیموترش» با نگاهی تازه به برنامه‌های گفتگو محور بزودی مهمان عصرهای بینندگان شبکه دو سیما می‌شود.

امید زندگانی مجری و بازیگر تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مجموعه «لیموترش» گفت: برنامه «لیموترش» به دور از ساختار همیشگی برنامه‌های تلویزیونی در یک فضای هم نشینی و خارج از فضای استدیویی در خانه مجری برنامه در قاب شبکه دو سیما به تصویر درمی‌آید.

وی ادامه داد: در ساختمانی که من با همسرم و پدرم زندگی می‌کنیم، میزبانی مهمان‌های هنری و افراد شناخته شده موفق جامعه هستیم.

زندگانی در خصوص بخش‌های برنامه «لیموترش» بیان کرد: برنامه «لیموترش» در قالب برنامه‌ای مستند داستانی به دور از کلیشه برنامه‌های گفتگو محور و گپ و گفت رسمی تلویزیونی از عصر شروع می‌شود و تا صرف شام ادامه دارد.

وی افزود: مهمان‌های برنامه به عنوان نگاه چهارم حضور دارند و این در حالی است که مجری برنامه دیده نمی‌شود و بیننده فقط شاهد یک همنشینی و مهمانی گرم رسانه‌ای است.

زندگانی در خصوص حضور پدر این خانواده اظهار داشت: پدر مجری که نقش پدر من را بازی می‌کند در طبقه‌ای دیگر از این ساختمان زندگی می‌کند و هر شب یکی از افراد موفق و سرشناس جامعه مهمان پدر این خانواده است، در اولین قسمت از برنامه میزبان مهربان‌ترین و مودب‌ترین راننده تاکسی تهران بودیم که جزو یکی از افراد شناخته شده جامعه معرفی شده است.

وی ادامه داد: برنامه «لیموترش» در اصل با 3 مجری به روی آنتن می‌رود و در بخش دیگری از برنامه میزبان بانوان فرهنگی و هنری هستیم که لیلی تقوی به عنوان همسر من از این عزیزان پذیرایی می‌کند.

زندگانی پیرامون تولید برنامه «لیموترش» عنوان کرد: هر برنامه‌ای که با ساختار و شیوه جدیدی در رسانه تولید می‌شود، برنامه‌های اول و دوم را به عنوان برنامه صفر تولید و تحت نظارت کارشناسان، مدیر گروه و مدیر شبکه قرار می‌دهند و پس از تایید مدیران تولید و ضبط ادامه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: برنامه «لیموترش» همچنان به جایگاه ثابتی نرسیده است و با پخش متون آنونس برنامه از شبکه دو سیما‌، گویای تولید و آماده‌باش ضبط جدید است.

زندگانی گفته‌های خود را پیرامون اجرایی صحیح و مردمی ادامه داد و گفت: اجرایی مجریی موفق‌تر است که با فرهنگ و آداب عامه مردم عجین شده باشد،‌ کلماتی را استفاده کند که به گوش مردم غریب تکراری و پرتکلف نباشد و با علم و دانش روز دنیا جلو روند و از فرهنگ و اعتقادات مردم جا نماند.

وی افزود: برنامه‌ای در حال حاضر مورد پسند مردم است که قابل رقابت با شبکه‌های ماهواره‌ای باشد برنامه‌سازان ما نباید خود را از دایره رقابت با رسانه‌های غربی جدا بدانند و از تکنیک‌ها و سبک‌های متنوع و جدید برنامه‌سازی بهره‌مند شوند.

زندگانی با عنوان این موضوع که مجری باید هنرپیشگی بداند در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: اجرا کردن به نوعی هنرپیشگی محسوب می‌شود،‌ مجری باید شخصیت و احساسات خود را بازی کند و با هنری که دارد اعتقادات و باورهای خود و عامه مردم را به نمایش بگذارد اجرا مانند هنر تئاتر قصد بر تاثیرگذاری بر ذهن مردم را دارد به نظر من مجری توانمند کسی است که حرفه هنرپیشگی را آموخته و از کلیشه‌ها، تخیلی بودن و تخیل‌پردازی در باورها و بیان جملات بدور باشد و آنچه که در واقعیت وجود دارد را در چارچوب فرهنگ و رفتار بیننده به اجرا درآورد.

وی افزود: یک مجری نماینده فرهنگی یک کشور است نماینده فرهنگی به حتم سفیر، وزیر و یا شخصی سیاسی یا سمت آنچنانی نیست، بلکه یک نفر با خلق و خوی ایرانی باورها و فرهنگی مردم کشورش نماینده فرهنگی یک کشور است.

زندگانی در پایان با خاطرنشان کردن شان و شخصیت والای بینندگان تلویزیونی عنوان کرد: در ارتباطات چند جانبه‌ای که بین افراد وجود دارد باید به شان و شخصیت افراد توجه ویژه‌ای داشت و افراد را از جایگاهی که دارند کوچک و یا بزرگتر ندانند، همانطوری که در واقعیت هر شخص وجود دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار