سناتور بن کاردین، بر سر دوراهی توافق هسته ای ایران

عضو ارشد روابط خارجی سنا، هنوز موضع خود را در خصوص توافق هسته ای ایران اعلام نکرده است.

سناتور بن کاردین، بر سر دوراهی توافق هسته ای ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت پولیتیکو، «بن کاردین» سناتور دموکرات از مری لند،  در نشستی در دانشگاه جانز هاپکینز گفت:" تصمیم گیری بر سر موضوع توافق هسته ای ایران آسان نیست." وی در ادامه افزود : "زمانی که این موضوع به پایان برسد، باز هم باید به حمایت از رئیس جمهور ادامه دهیم."

«باب کورکر» جمهوری‌خواه و «بن کاردین» دموکرات نسبت به سناتور‌ها بیشتر زیر ذره بین هستند؛ چرا که آنها عوامل اصلی تصویب قانون بررسی توافق هسته ای ایران در کنگره بوده اند.  «باب کورکر» ریاست کمیته روابط خارجی سنا را بر عهده دارد و «بن کاردین» عضو ارشد این کمیته است.

تنها با اضافه شدن یک سناتور دموکرات به جمع حامیان توافق، امیدهای حزب جمهوری خواه برای از بین بردن آن بر باد می رود. تا کنون 33 سناتور دموکرات، حمایت خود را از توافق هسته ای ایران اعلام کرده اند. با این حال، «بن کاردین» همچنان نپذیرفته که رای شماره 34 باشد و از طرفی دیگر، درخواست گروه های طرفدار رژیم صهیونیستی را برای مخالفت با توافق هسته ای بی پاسخ گذاشته است.

کاردین در ماه های گذشته ارتباط نزدیکی با رئیس جمهور اوباما داشته است؛ اگرچه شواهدی وجود ندارد که اوباما به او نیز مانند سناتور «کونز» و «نادلر» نامه ای خصوصی فرستاده باشد. او هنوز با نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز گفتگو نکرده است. نتانیاهو یکی از مخالفان سرسخت توافق هسته ای ایران است.

«بن کاردین» در نشست خود در دانشگاه جانز هاپکینز به موضوعاتی چون "تحریم ها و اینکه آیا ایران می تواند یک متحد باشد " نیز پرداخت. با این وجود، همچنان روشن نیست رای این عضو خاموش دموکرات چه خواهد بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار