نماینده مجلس:

پرداخت تسهیلات به ایران خودرو و سایپا خیانت است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از پرداخت هر گونه تسهیلات به شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا گفت: پرداخت چنین تسهیلاتی عین خیانت است .

به گزارش گروه  وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، علی علیلو  در خصوص پرداخت تسهیلات 2000 میلیارد تومانی به هر یک از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا گفت: این کار هنوز انجام نشده و گفته‌ایم اگر اتفاق بیفتد خیانت است. البته تعدادی به دنبال این هستند که این کار انجام شود.

وی با بیان این که مدیریت سرمایه در ایران خودرو و سایپا وجود ندارد، اظهار کرد: این شرکت‌ها ابتدا باید خودشان برای حل مسائل‌شان چاره‌ای بیندیشند بعد از منابع ملی بخواهند بهره ببرند.

نماینده مردم شبستر در مجلس افزود: پیش از این هم نشان داده شده که هر زمان این شرکت‌ها تسهیلات گرفته‌اند، نهایتا صرف زیان‌های انباشته و افزایش هزینه مالی شده و اثر آن بر روی افزایش قیمت خودرو بوده است؛ اگر این تسهیلات هم دریافت شود باز به همین شکل خواهد بود و اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ممکن است تسهیلات صرف بدهی شود اظهار کرد: در این شرایط راندمان تولید افزایش نمی‌یابد، بدهکاری به بانک باقی می‌ماند و زیان انباشته بیشتر می‌شود. در نتیجه هزینه مالی افزایش یافته و جای جبران ندارند و مجبور هستند قیمت را کمی بالا ببرند و همین دور مانند قبل ادامه خواهد داشت.

علیلو خاطر نشان کرد: به همین دلیل صاحبان این شرکت‌ها باید دارایی‌ها و امکانات خودشان را مدیریت کنند تا این خلاء پر شود و مدام به منابع ملی دست اندازی نکرده و به بانک مرکزی فشار نیاورند.

وی در پایان تاکید کرد‌: بنابراین پرداخت چنین تسهیلاتی عین خیانت است و هر کسی هم که از طریقی به آنها کمک کند عین خیانت تلقی می‌شود و اگر چنین اتفاقی بیفتد ساکت نخواهیم نشست.


منبع: ایسنا

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۶:۳۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
ما شین صفر. نخرید اگر بخرید به جامعه خیانت کرده ایدافاغنه بهترین ماشینها را با پول کمتری سوار می شوندخدا لعنت کندرانتهای دزد مملکت مارا فقط رهبری می تواند این مساله راحل کند. مردم. رااز دست وجود آیران خودرو وسایپا نجات دهد
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۶:۲۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
ماشین صفر نبرید اگر بخرید به جامعه خیانت کردهاید
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۳:۴۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
اگه از کارخونه های لواشک و فره قروت اینقدر حمایت شده بود الان ایران بهترین برند لواشک و قره قروت رو داشت!!!!!
خجالت و قباحت هم حدی داره................
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۴۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
بهتر نیست این پول خرج وام ازدواج بشه تا بلای جون جوانای مردم.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۴۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
نخرید تابگندد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
ایران خودرو و سایبا یعنی آفتابه خرج لحیم.