بن رودز: آمريکا و عربستان مصالح مشترکی دارند

جانشین مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ریاض و واشینگتن مصالح مشترکی دارند و در زمینه امنیت، برقراری ثبات با یکدیگر همکاری می کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، در آستانه سفر شاه عربستان سعودی به واشینگتن، جانشین مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا به العربیه گفت، عربستان سعودی و آمریکا مصالح مشترکی دارند و سران دو کشور در مورد مسائل منطقه گفتگو می کنند.

«بن رودز» در این مصاحبه گفت: دو کشور عربستان و آمریکا مصالح مشترکی دارند، و «دیدار سران دو کشور، امکان پیگیری پیشرفتها از زمان اجلاس سران در کمپ دیوید و گفتگو درباره مسئله ایران و اقدامات آمریکا برای مقابله با تحریکات این کشور در منطقه را فراهم می کند.»

این پایگاه اینترنتی افزود: مقامات آمریکایی می گویند که دو کشور، علائقی عمیق و متنوع دارند و در زمینه های امنیت، برقراری ثبات، آموزش و پرورش، بهداشت و نیرو با یکدیگر همکاری می کنند. 

این مقامات می گویند که دیدار سران دو کشور بعد از پایان گفتگوها درباره توافق اتمی با ایران انجام می شود و لازم است که دو طرف در باره مسائلی همچون سوریه و یمن و یافتن راه حل سیاسی این مناقشات با یکدیگر گفتگو کنند. 

رودز گفت پادشاهی عربستان در مورد عراق هم می تواند در جنگ با داعش شرکت کند و به برقراری همکاری بین جناح های مختلف در این کشور کمک کند.

رودز در ادامه افزود که دو کشور سعودی و آمریکا اهداف مشترکی در سوریه و یمن دارند، و اکنون وقت آن است تا همگونی استراتژی نظامی و سیاسی خود و اختصاص کمکهای انسانی به یمن و سوریه را مورد تاکید مجدد قرار دهند.

جف پرسکوت، یکی دیگر از مسئولان شورای امنیت ملی آمریکا به العربیه گفت که در این دیدار، دو طرف پیرامون هماهنگی ها برای مقابله با "تهدید ایران" در منطقه، و همچنین تهدیدهای ناشی از تروریسم و افراطی گری، مبارزه با داعش، خطر القاعده و دیگر مسائل گفتگو خواهند کرد.

او افزود: آمریکا به دنبال آن است تا پادشاهی سعودی توانایی خود را برای برقرار ثبات و یافتن راه حل برای بحرانهای منطقه افزایش دهد. 

پرسکوت گفت که دو طرف در پاره ای از مسائل با یکدیگر هم نظر نیستند، اما با گفتگوهای رو در رو و صمیمانه دو طرف می توانند این شکافها را کاهش دهند و به نقاط مشترک برسند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار