عدم تناسب میان حملات ائتلاف ضد داعش و میزان خطر این گروه تروریستی

به رغم تشدید حملات هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی، بررسی‌های نظامی نشان می‌دهد این حملات با میزان خطری که حضور داعش در منطقه ایجاد کرده است، تناسبی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ تلویزیون العراقیه اعلام کرد بررسی های نظامی نشان می دهد نقشی که به اصطلاح ائتلاف بین المللی ضدداعش ایفا می کند با خطراتی که این گروه تروریستی ایجاد کرده است تناسب ندارد و پاسخگوی مستلزمات جنگ با داعش نیست. 

گزارشگر شبکه العراقیه در این باره گزارش داد، با مشارکت بیش از 62 کشور و اجرای بیش از شش هزار و پانصد سورتی پرواز، هواپیماهای ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا حملاتی به مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق انجام داده اند. اخیرا نیز کشورهای جدیدی مثل ترکیه و اتریش به جمع این ائتلاف پیوستند که می تواند موجب افزایش توانایی بین المللی در مقابله با گسترش منطقه نفوذ داعش شود که صلح و امنیت بین المللی را به خطر انداخته است. قدرتمندتر شدن این ائتلاف همچنین می تواند نقل و انتقال تروریست ها را با مانع مواجه کند و فرماندهان آنان را از بین ببرد. 

به رغم تشدید حملات هواپیماهای ائتلاف بین المللی، بررسی های نظامی نشان می دهد این حملات با میزان خطری که حضور داعش در منطقه ایجاد کرده است تناسبی ندارد و پاسخگوی نیازها و مستلزمات جنگ با این گروه نیست. این هواپیماها همه محورهای حضور افراد مسلح داعش را پوشش نمی دهند در حالی که نیروهای ائتلاف می توانند پشتیبانی نظامی و لجستیکی بیشتری ارائه کنند و شمار حملات هوایی تاثیرگذار به مواضع داعش را در مناطق مختلف سوریه و عراق افزایش دهند. به ویژه آن که پیوستن اخیر ترکیه به این ائتلاف و گشودن پایگاه هوایی اینجرلیک به روی هواپیماهای آمریکایی شرکت کننده در این حملات، می تواند در هدف قرار دادن مواضع و اهداف داعش در عراق و سوریه تاثیرگذار باشد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار