باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد:

لفاظی‌های درشت "اشتون کارتر" ضد ایران

اخیرا وزیر دفاع آمریکا سخنانی ضد ایرانی را مطرح کرده که در این گزارش به آن می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مقامات آمریکایی به صورت ادامه‌دار از تهدید نظامی به عنوان یک ابزاری که عمدتا مصرف داخلی دارد، استفاده می‌کنند. مقامات آمریکایی با دست‌مایه قرار دادن برخی موارد، "گزینه نظامی" را همیشگی می‌دانند.



**اظهارات "اشتون کارتر"

"اشتون کارتر" وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا که ید بلندی در تهدید نظامی جمهوری اسلامی ایران دارد؛ پس از مطرح کردن تهدید نظامی ایران با 30 هزار نیروی نظامی و بمب‌های سنگر شنکن این بار موضوع دیگری را مطرح کرده است.

اخیرا وزیر دفاع آمریکا در سخنانی گفت: گزینه های نظامی ضد ایرانی همچنان واقعی است و توافق هسته‌ای هیچگونه محدودیتی برای ارتش ایالات متحده آمریکا ایجاد نمی کند و گزینه نظامی ما واقعی است.

وی افزود: این توافق باعث برداشته شدن منبع خطر بوده است و در حال حاضر آمریکا در دنیا رقیب ندارد و ما بهترین هستیم.


لفاضی های درشت




وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا گفته"گزینه نظامی ما ضد ایران همچنان واقعی است" که البته باید گفت: لفاضی ‌های خشن و درشت " اشتون کارتر" همچنان ادامه دارد.  طبق نظر فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی ایران نیروهای مسلح آمادگی مقابله با هر گونه تهدیدی را دارند و می‌توانند از کشورمان در مقابله با تهدیدات دفاع کنند.  از ده سال گذشته مقامات مختلف آمریکایی تهدیداتی را ضد ایران مطرح کرده‌اند که هیچگاه موفق به عملیاتی کردن آن نشده‌اند.




**امیر پوردستان: دشمن را از کرده خود پشیمان خواهیم کرد

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم گرامیداشت سالگرد شهید صیاد شیرازی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اظهارات اخیر اشتون کارتر مبنی بر اقدام نظامی علیه  ایران عنوان داشت: ما تهدیدات را رصد و ظرفیت‌های لازم را ایجاد می‌کنیم و هر تهدیدکننده‌ای را از کرده خود پشیمان خواهیم کرد.

 یک بار (البته یک نمونه از ده‌ها نمونه تهدید نظامی آمریکا) وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا ایران را به اقدام نظامی تهدید کرد که با واکنش سردار سرتیپ "سید مسعود جزایری " معاون ستاد کل نیروهای مسلح و  سرلشکر "محمد علی جعفری" فرمانده کل سپاه پاسداران مواجه شد.



**پاسخ سردار جزایری به اظهارات کری

سردار سرتیپ پاسدار "سیدمسعود جزایری" معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات گستاخانه وزیر امور خارجه آمریکا بیان کرد: کند ذهنی وزیر خارجه آمریکا به‌گونه‌ای است که فکر می‌کند با تهدید نظامی، جمهوری اسلامی ایران از منافع قطعی خود دست برمی‌دارد.



لفاضی های درشت


جان کری وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «ای‌بی‌سی» گفته بود: ما نمی‌توانیم تعهدی در مورد توافق هسته‌ای نهایی با ایران بدهیم ولی این را به بوته آزمایش می‌گذاریم که آیا راهکار دیپلماتیک می‌تواند ما را از اقدام نظامی علیه ایران بی‌نیاز کند یا نه.


سردار جزایری در ادامه افزود: در صورت حرکت احمقانه نظامی آمریکا علیه ایران قدرت واقعی جمهوری اسلامی را به آمریکایی‌ها نشان خواهیم داد.



معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اقتدار دفاعی و آمادگی‌های فوق‌العاده و تعیین‌کننده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: ما در مصاف نظامی به‌گونه‌ای عمل می‌کنیم که برای همیشه از شر آمریکا نجات پیدا کنیم.





**پاسخ سرلشکر جعفری به کری: آیا واقعا آمریکا توان و طاقت تحمل تبعات خانمان برانداز عمل کردن این گزینه علیه ایران را دارد

سردار سرلشکر پاسدار "محمدعلی جعفری" فرمانده کل سپاه پاسداران دو سال پیش هنگامی که "جان کری" درباره اقدام نظامی ضد "ایران" سخن گفت خطاب به وزیر خارجه "آمریکا" اظهار داشت: آیا می‌دانید چند هزار مسلمان انقلابی که دل در گروۀ انقلاب اسلامی دارند و به حقانیت آن ایمان آورده اند در سراسر جهان در انتظارند تا شما این گزینه را از روی میز به صحنه عمل بیاورید. اگر نمی‌دانید، کمی بیاندیشید و یا تحقیق کنید، یا لااقل تا زمانی که قرار است منتظر حکم عاقلانه خود بنیشیند، از به‌کارگیری این عبارت مضحک و بی پشوانه خرد و اندیشه‌ورزی، پرهیز کنید.


فرمانده کل سپاه تاکید کرد:آقای کری! آمریکا و قدرتهای نظامی او، در مقابل چشم مردم مجاهد و با ایمان ما بسیار کوچک و حقیر هستند. اگر شما تخصص و فهم مسائل نظامی یا امنیتی را ندارید از کارشناسان مجرب خود بپرسید که آیا واقعا آمریکا توان و طاقت تحمل تبعات خانمان برانداز عمل کردن این گزینه علیه ایران را دارد؟


لفاضی های درشت




*اوباما: من ارتش ایران را نابود می‌کنم

قبل از تهدیدات وزیر دفاع آمریکا، "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا گفت: من ارتش ایران(نیروهای مسلح) را نابود می‌کنم. البته در این زمینه "حضرت آیت‌الله خامنه‌ای" رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا پاسخی کامل به تهدیدات آمریکا را مطرح فرمودند.



*سردار دهقان: اوباما توانایی نابود کردن نیروهای مسلح ایران را ندارد

سردار سرتیپ "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اظهارات ضد ایرانی"اوباما" مبنی بر نابودی نیروهای مسلح ایران گفت: رئیس جمهور آمریکا توانایی نابود کردن نیروهای مسلح ایران را ندارد و در گذشته هم او گفته که اگر می‌توانستم از دست پیچ و مهره های برنامه هسته‌ای ایران خلاص شوم، حتما این کار را انجام می‌دادم و رئیس جمهور آمریکا در انجام این کار ناتوان است.



**تمسخر تهدیدات آمریکایی

در شبکه‌های اجتماعی‌ هم همواره گزینه نظامی اوباما مورد تمسخر قرار می‌گیرد و توده ملت هم این گزینه را جدی نمی‌گیرند. در یکی از این موارد که در فضای مجازی مطرح شده آمده است: "آبدارچی کاخ سفید داخل شد و روبه رئیس جمهور آمریکا گفت؛ آقا این "گزینه نظامی" را کمی آنطرف تر بگذارید تا چای بر روی آن نریزد" و موارد دیگری که به شکل‌های مختلف مطرح شده است.




لفاضی های درشت

لفاضی های درشت



لفاضی های درشت




حال  با تفاسیر فوق" اشتون کارتر" سخن از دائمی و واقعی بودن "گزینه نظامی" می‌زند؛ گزینه‌ای که در 12 سال گذشته تنها در حد یک لفاظی تند و خشن بوده و هیچگاه وارد فاز عملیاتی نشده که صد البته آمریکا از تبعات پشیمان کننده آن مطلع است.



**دریادار فدوی: آمریکایی‌ها مراقبند!!

دریادار "علی فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تحرکات آمریکایی‌ها در خلیج فارس اظهار داشت: آمریکایی‌ها بیش از هر کشور دیگری مراقبند تا تیری در منطقه شلیک نشود.


لفاضی های درشت


لفاضی های درشت



اینکه چرا" اشتون کارتر" وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا به لفاظی های بی‌ادبانه خود ضد ایران ادامه می‌دهد هنوز مشخص نیست؛ اما نکته ای که مشخص و محرز بوده این است که جمهوری اسلامی ایران آماده دفاع از مرزهای خود در برابر نیروی زمینی و دریایی ایالات متحده آمریکاست.


به همان میزان که به زعم وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا 30 هزار نیروی نظامی برای ایران به ظاهر تهدید محسوب می‌شود، به همان اندازه یک فرصت برای ضربه زدن به نیروی زمینی و دریایی آمریکا محسوب خواهد شد. "گزینه نظامی" برای دولتمردان دموکرات و جمهوری خواه آمریکا در حد یک لفاظی بوده و مصرف داخلی دارد؛ ضمن آنکه ملت ایران آن را جدی نمی‌گیرند.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
این آمریکایی ها شعورشون همینه. اغلب مقاماتشون بی چاک و دهن هستن. اروپایی ها اینها رو گاوچرون بی فرهنگ میدونن.
Iran (Islamic Republic of)
جنبش جهانی ضد جنگ
۱۲:۵۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
دنیا داره به سمت اشتباه پیش میره نباید اینگونه باشه باید رو مشترکات توجه کنیم باید جلوی خشونت و افراط گری بایستیم جنگ فقط به انسان ها آسیب نمی رسونه بلکه به زمین که همه ساکنین آن هستیم هم آسیب جبران ناپذیری میرسونه یک بار برای همیشه جهانیان باید از تعصب و افراط گری دست بکشند و جهانی امن و آباد بسازند چرا که هم انسان ها حق حیات دارند و هم زمین
Iran (Islamic Republic of)
یک جوان
۱۲:۵۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
لا حول ولا قوه الا بالله
سپاه الله شکست نمیخورد
همه حرفایی که زدن حرف رایگان(مفت) بوده...
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۲:۵۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
همش دشمنی ول کنید دنیا ارزش این چیزارو نداره
Iran (Islamic Republic of)
رزمنده
۱۲:۰۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
ظاهرا وزیر دفاع امریکا خاطرات جیمی کارتر درخصوص شب حمله به طبس سال 58 را یا نخوانده ویا نفهمیده است وبرود علت پریشان شدنش را یکبار دیگر از جیمی بپرسد والی او می میرد واین بی تجربه بدست خودش هلاک می شود.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۳۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
خدا شاهده اگه سی هزار که سهل است که سیصد هزار و سه میلیون و سی میلیون سرباز آمریکایی هم بخان به مرزهای ایران نزدیک بشن باید بدانن که ایران هفتاد میلیون سرباز زن و مرد ایرانی داره که سربازهای آمریکایی رو تیکه پاره خاهند کرد.سی هزار سرباز آمریکایی یعنی سی هزار جنازه در راه برگشت به آمریکا.برید گم شید گاو چرونای تازه به دوران رسیده بز دل.اگه قرار بود ایران و ایرانی با این حرفها از میدون جنگ بدر شن این تمدن هزاره ها عمر نمیکرد.حداقل صیر کنید که در دو سه هزار سال دیگه هم قد این تمدن بشید بعد اون موقع یه کاریش میکنیم.فعلا سرتون رو دو دستی بچسبید که تمدن هفتصد هشتصد سالتون رو همینجا مهر پایان خدمت رو بهش نزنیم.پس خفه شو اشتون کارتر خفه....
Germany
جوان ایرانی
۱۲:۵۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
لاشه سربازای آمریکایی را میبسوزانیم و خاکسترشان را تقدیم اشتون خواهیم کرد
هر که دارد هوس کرب و بلا بسم الله...
ایرانیان مدتهاست دلشان عاشورای حسینی می خواهد
اشتون احمق تروریسم پرور خاک بر سر تو ومتحدانت آشغال کم شعور.
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۱۱:۲۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
نه بابا گناه داره فقط می خواد بگه که منم هستم
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۱:۲۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
ماییم و نوای بی نوایی
بسم ا.. اگه حریف مایید

لبیک یا مهدی(عج)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
بله بانیروهای انقلابی، مخلص وجان برکف نظامی کشورمون شر اجانب راخنثی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۰:۰۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
کسی که مو خواهد کسی را بزند یکبار می گوید بعد می زند یا اصلا نمی گوید بلکه می زند تا طرف غافلگیرشود. اما کسی که هی مزخرف تلاوت می کند بهتر است به آن توجه نشود .
Iran (Islamic Republic of)
با ولایت تا شهادت
۰۹:۳۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
ایران سرافراز به فرماندهی امام خامنه ای قادر به مقابله با هر کشور ابرقدرتی هست... ما مردم با ایمان ایران به معنای واقعی هم قسم شدیم که راه شهدا را تا آخرین نفس ادامه دهیم..
Iran (Islamic Republic of)
ابوذر
۰۹:۳۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
نیروی نظامی ایران میلیونیه یادتون باشه.نیاز به بمب اتم هم ندارن چون هریکیشون بمب اتمن که به موقعش سرتون خراب میشن.حالا اوباما و وزراش سر جاشون بشینن همش نگن گزینه نظامی
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه امین غفوری
۰۹:۱۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
به نام خدا
مقامات امریکایی با بکار بردن این عناوین باعث میشوند که به دنیا ثابت شود که اهل منطق و دیپلماسی نیستند و مردم امریکا هم دیگر خسته شده اند از جنگ افروزیهای مقامات این کشور که هر روز به بهانه های واهی باعث آواردگی هزاران نفر در سراسر دنیا شده اند پولی که باید صرف بهداشت و رفاه مردم امریکا شود هر روز در گوشه ای از دنیا برای آتش افروزی و کشتار مردم بی گناه استفاده میشود و هر کشوری که با سیاستهای جنگ طلبانه آنها همراه نشود را تحریم کرده و به آتش میکشانند فقط برای اینکه احساس میکنند ابرقدرت جهانی هستند و هر جه آنها میگویند درست است آیا زمان آن نرسیده که بیدار شوند و دست از جنگ افروزی و اختلاف افکنی در دنیا بردارند.
Iran (Islamic Republic of)
عبداللهي
۰۸:۵۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
شتردرخواب بيندپنبه دانه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
سلام. خوبه که روحیه خود را حفظ کنیم ، اما با فکر ونه از روی احساس ، به نظر من شوخی نگیریم این حرف ها را. بوی سناریوی عراق میاد... از اون بدتر فکر نکنم با وجود دشمنان عربمون نیازی به فکر کردن به آمریکا باشه ... به دور و بر خودمون نگاه کنیم میفهمیم وسط چه کفتارهایی هستیم !
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۳۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
امریکا = ابر قدرت توخالی که هیچ غلطی نکرد، نمی تواند بکند و نخواهد کرد. این حرف ها همش برای اینه که بگن ما هنوزم ابر قدرتیم و الا خودشون هم می دونن که در مقابل جمهوری اسلامی کاری از پیش نخواهند برد.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۳۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
اوباما شکر خوری کردن
آخرین اخبار