باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

پاسخ به سخنان "اشتون کارتر" با "لانچرهای ایرانی"/ مقامات ایرانی در پاسخ به تهدیدات نظامی آمریکا چه گفتند؟/ حرکت غیر اخلاقی وزیر دفاع آمریکا در روز آخر مذاکرات

اظهارات وزیر دفاع آمریکا در حالی مطرح می‌شود که ایران همواره آمادگی پاسخ به تهدیدات نظامی را داشته و "لانچرهای ایرانی" در صورت لزوم انجام وظیفه خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ اظهارات مقامات آمریکایی درباره اقدام نظامی ضد "ایران" به یک استراتژی خسته کننده تبدیل شده که تاکنون از زبان "جان کری" وزیر خارجه، "باراک اوباما" رئیس جمهور، "وندی شرمن" معاون وزیر خارجه، "ژنرال مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و سایر مسئولین از گذشته تاکنون مطرح شده است.


*** اظهارات "اشتون کارتر"

اخیراً "اشتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا اظهاراتی را مطرح کرده مبنی بر این که "گزینه نظامی در صورت نرسیدن به توافق هسته‌ای روی میز است" و ایران را به اقدام نظامی تهدید کرده است، حال آن که در آمریکا هم اختلافات جدی بین کاخ سفید و کنگره و بین مردم و حاکمیت درباره اظهارات (بخوانید لفاظی) مقامات آمریکایی وجود دارد.


تامل درباره تهدیدات

*** آیا "ایران" در مواضع خود چرخش داشته است؟

در پاسخ می‌توان گفت آیا از گذشته که مقامات و مسئولین ارشد آمریکایی، ایران را به اقدام نظامی تهدید کردند، "ایران" در مذاکرات هسته‌ای چرخش مواضع داشته است؟


*** "ایران" هیچ گاه از تصمیماتش عدول نمی‌کند

پاسخ این سوال را می‌توان در مواضع اصولی مسئولین جمهوری اسلامی ایران از بدو مذاکرات هسته‌ای یافت و "ایران" هیچ‌گاه از مواضع اصولی خود در مذاکرات هسته‌ای عدول نکرده است.






سردار "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا مبنی براینکه اگر مذاکرات به توافق خوب منجر نشود گزینه نظامی قطعا روی میز باقی خواهد ماند، گفت: اینگونه اظهارات توخالی که همواره از سوی برخی مقام های آمریکایی تکرار می شود از موضع انفعال و بی ارزش است.

وی افزود: اینگونه اظهارات مقام های آمریکایی آن هم در جریان مذاکرات حساس و پیچیده هسته‌ای که جمهوری اسلامی عزم خود را برای رفع اتهام‌های بی‌اساس جزم کرده است، نوعی فضای سازی خودساخته است که به منظور تحت‌تأثیر قرار دادن فضای منطقی مذاکرات صورت می‌برد.

وزیر دفاع تصریح کرد: اظهارات یاد شده تأییدی بر نگاه بی‌اعتماد جمهوری اسلامی ایران به آمریکا است و البته هیچ تأثیری بر مواضع مستدل، منطقی و منصفانه جمهوری اسلامی در موضوع هسته‌ای ندارد.

سردار دهقان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره و در هر شرایطی آماده مقابله با هرگونه تهدید خصمانه از سوی متجاوزین است و پاسخ قاطع خود را در میدان عمل خواهد داد.







تامل درباره تهدیدات



وی با بیان اینکه به نظر می رسد وزیر دفاع آمریکا دچار بیماری آلزایمر شده است، گفت: اگر اشتون کارتر شکست های گذشته و اخیر آمریکا در منطقه و جهان را به خاطر می آورد، از بیان اینگونه اظهارات پوچ پرهیز می کرد.

البته در گذشته هم اظهاراتی درباره اقدام نظامی علیه ایران توسط "ژنرال مارتین دمپسی" فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا و جان کری وزیر امورخارجه مطرح شده بود که مسئولین نظامی جمهوری اسلامی ایران به این اظهارات قاطعانه پاسخ دادند و سیگنال هشدار را برای مقامات آمریکایی منعکس کردند.


سردار "حسین همدانی" مشاور فرمانده کل سپاه  در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ در واکنش به اظهارات "ژنرال مارتین دمپسی" فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره آمادگی اقدام نظامی علیه ایران اظهار داشت: عربده کشیدن و شعار دادن آْمریکا نمی‌تواند ما را از میدان به در کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر آمریکایی‌ها چنین اشتباهی کنند، حتماً آخرین اشتباهشان خواهد بود و مانند اتحاد جماهیر شوروی سابق در باتلاقی به دام می‌افتند که دیگر ابرقدرتی را به خود نخواهند دید.







پاسخ "ایران" چیست؟

به نظر می‌رسد "آمریکا" درباره اقدام نظامی معتقد به یک بلوف ادامه‌دار است که از زبان مسئولین ارشد این کشور تجلی می‌یابد. "ایران" هیچ گاه از اقدام نظامی هراس ندارد و هر گاه آمریکایی‌ها تهدید کنند، لانچرهای ایرانی هم انجام وظیفه خواهند کرد.


تامل درباره تهدیدات







 سردار سرلشکر پاسدار "محمدعلی جعفری" فرمانده کل سپاه پاسداران سال گذشته هنگامی که "جان کری" درباره اقدام نظامی ضد "ایران" سخن گفت خطاب به وزیر خارجه "آمریکا" اظهار داشت: آیا می‌دانید چند هزار مسلمان انقلابی که دل در گروۀ انقلاب اسلامی دارند و به حقانیت آن ایمان آورده اند در سراسر جهان در انتظارند تا شما این گزینه را از روی میز به صحنه عمل بیاورید. اگر نمی‌دانید، کمی بیاندیشید و یا تحقیق کنید، یا لااقل تا زمانی که قرار است منتظر حکم عاقلانه خود بنیشیند، از به‌کارگیری این عبارت مضحک و بی پشوانه خرد و اندیشه‌ورزی، پرهیز کنید.


تامل درباره تهدیدات


پاسخ سرلشکر جعفری به کری: آیا واقعا آمریکا توان و طاقت تحمل تبعات خانمان برانداز عمل کردن این گزینه علیه ایران را دارد

فرمانده کل سپاه تاکید کرد:آقای کری! آمریکا و قدرتهای نظامی او، در مقابل چشم مردم مجاهد و با ایمان ما بسیار کوچک و حقیر هستند. اگر شما تخصص و فهم مسائل نظامی یا امنیتی را ندارید از کارشناسان مجرب خود بپرسید که آیا واقعا آمریکا توان و طاقت تحمل تبعات خانمان برانداز عمل کردن این گزینه علیه ایران را دارد؟


اقدام نظامی فقط مناسب روی میز است

وی ادامه داد:  بر اساس اطلاعاتی که به ما می رسد، هم کارشناسان سیاسی و هم صاحب نظران امنیتی آمریکا ، گزینۀ نظامی را برای ایران، تنها مناسب روی میز ماندن می‌دانند، اما استفاده از آن‌را در عمل، به صلاح امنیت ملی آمریکا نمی‌دانند و در این رابطه به مسئولین آمریکا بارها هشدار داده اند.


در هر حال ایالات متحده آمریکا می‌تواند امتحان کند که در شرایط کنونی چه کسی از جنگ بیشتر زیان می‌بیند؛ اما اگر اقدام نظامی به مرحله عمل برسد شاید تبعات تأسف‌باری برای"آمریکا" داشته باشد که تجلی منطقه‌ای خواهد یافت.




سردار سرتیپ پاسدار "سیدمسعود جزایری" معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات گستاخانه وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه ABS بیان کرد: کند ذهنی وزیر خارجه آمریکا به‌گونه‌ای است که فکر می‌کند با تهدید نظامی، جمهوری اسلامی ایران از منافع قطعی خود دست برمی‌دارد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «ای‌بی‌سی» گفته بود: ما نمی‌توانیم تعهدی در مورد توافق هسته‌ای نهایی با ایران بدهیم ولی این را به بوته آزمایش می‌گذاریم که آیا راهکار دیپلماتیک می‌تواند ما را از اقدام نظامی علیه ایران بی‌نیاز کند یا نه.


سردار جزایری در ادامه افزود: در صورت حرکت احمقانه نظامی آمریکا علیه ایران قدرت واقعی جمهوری اسلامی را به آمریکایی‌ها نشان خواهیم داد.

تامل درباره تهدیدات


معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اقتدار دفاعی و آمادگی‌های فوق‌العاده و تعیین‌کننده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: ما در مصاف نظامی به‌گونه‌ای عمل می‌کنیم که برای همیشه از شر آمریکا نجات پیدا کنیم.

تامل درباره تهدیدات




آیا پس از بیانیه "لوزان" باز هم "آمریکا" تهدید می‌کند؟


می‌توان منتظر آینده بود و دید که آیا پس از بیانیه "لوزان" باز هم آمریکایی‌ها تهدید می‌کنند؟ هر چند که ایران همواره آماده دفاع است و تهدیدات "آمریکا" مصرف داخلی دارد.


گزارش از : محمد زرچینی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۱ دی ۱۳۹۴
آمریکا و همه دوستانش باید تا بحال فهمیده باشند که ایران محل جولان آنها نیست و نخواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۴
من وخانواده ام فدای اسلام وایران تاپای جان ایستاده ام
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۲:۲۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
اگر به ایران چب نگاه کنند ما جوانان ایرانی لحظه درنگ نمی کنیم.آماده فرمان رهبریم
Iran (Islamic Republic of)
اديب
۱۴:۰۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
لبيك يا خامنه اي
سيد علي فرمان دهد
جان را فدايش مي كنم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
kalil4462
۰۸:۴۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۴
ما به فرمان رهبرمان آماده هرگونه جانفشاني وفداكاري درراه ايران اسلامي ومردم عزيزمان ومردم ستمديده ومسلمان جهان هستيم
آخرین اخبار