جرات ورزی، گستاخی محسوب نمی‌شود!

یک روان‌شناس گفت: ما گاهی به اشتباه تصور می‌کنیم که جرات ورزی، گستاخی محسوب می‌شود و دور از ادب است که آنچه در دل داریم را بازگو کرده و سر حرفمان باشیم.

متین‌السادات نصری روان‌شناس و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: نداشتن اعتقاد به حقوق شخصی، از مهم ترین دلایلی است که افراد را به سوی عدم جرات ورزی می کشاند.

وی افزود: البته برخی افراد به دلیل آنکه تمایل دارند مودب و مفید باشند تسلیم خواسته‌های دیگران می شدند.

نصری اضافه کرد: گاهی اوقات جرات ورزی را با گستاخی و تجاوز اشتباه گرفته و تصور می کنیم دور از ادب است که آنچه در دل داریم را بازگو کرده و سر حرفمان باشیم.

این روان‌شناس گفت: ما گاهی به اشتباه فکر می کنیم چنانچه جرات مند بوده با واکنش های منفی افراد مواجه می شویم.به عبارت دیگر می پنداریم که اگر نیازهای خویش را برآورده سازیم با دیگران تضاد پیدا خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: افرادی که در اعمال و گفتار از خود جرات مندی نشان می دهند که هم به حقوق خود و هم به حقوق دیگران احترام می گذارند.

نصری تاکید کرد: در واقع افراد جرات مند از یک سو حالت منفعلی نداشته و اجازه نمی دهند که دیگران از آنها سوء استفاده کنند و از طرف دیگر نیازهای دیگران را درک کرده سعی می کنند خود را به نحو معقول و منطقی با آن تطبیق دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار