برگزاری اولين جلسه ائمه جماعت ايستگاه های مترو تهران

به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداری مترو تهران اولين جلسه ائمه جماعت ايستگاه های مترو در نمازخانه ايستگاه مفتح برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد صائبی معاون فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداری مترو تهران وحومه، امروز در جلسه ائمه جماعات شركت بهره برداری مترو تهران با بيان اينكه نگاه مديريت جديد به مترو نگاه تربيتی و آموزشی است، اظهارکرد: قبلا 10 ايستگاه مترو امام جماعت داشتند اما با پيگيری ها و اهتمام ويژه نايبی مديرعامل شركت، اين تعداد به 15 ايستگاه افزايش يافت. البته سعی داريم تا پايان سال اين تعداد افزايش يابد.

وی با بيان اينكه در تمام ايستگاه ها زيرساخت يكسانی برای نمازخانه و مسجد وجود ندارد، افزود: در تمامی ايستگاه ها مترو محل نماز داريم و همه نمازخانه ها دارای موكت هستند اما اين امكان كه همه ايستگاه ها دارای نمازخانه به وسعت يكسان باشند، وجود ندارد.

صائبی اضافه كرد: در گذشته فضای اختصاص يافته برای نمازخانه های ايستگاه ها 100 مترو بود اما هم اكنون به 220 مترو افزايش يافته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداری مترو تهران در خصوص سرويس بهداشتی ايستگاه ها گفت: مقرر شده در هر ايستگاهی كه نمازخانه احداث می شود سرويس بهداشتی نيز در كنار آن در نظر گرفته شود.

وی با بيان اينكه در 15 ايستگاه مترو روزانه نمازجماعت ظهر و عصر برگزار می شود، تصريح كرد: نماز و مغرب و عشاء هم اكنون فقط در ايستگاه صادقيه اقامه می شود.

صائبی گفت: نگاه ما به نمازخانه در ايستگاه ها آموزشی است به طوری كه يكی از مباحث ما آموزش كودكان و ترغيب آنها به اقامه نماز است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداری مترو همچنين درباره ادامه روند برنامه های فرهنگی برای مسافران افزود: كتابچه "114 نكته در مورد نماز"  بين 7 هزار مسافر و پرسنل توزيع شده كه اينكار يكی از راه های آشنايی بيشترمسافران با نكات آسمانی است.

در ادامه اين جلسه حجت الاسلام والمسلمين قندی رئيس ستاد اقامه نماز استان تهران با اشاره به فعاليت های خوب مترو تهران در ترويج نماز جماعت گفت: در تهاجم فرهنگی سعي شده تا توجه مردم به اقامه نماز جماعت ضعيف شود و وظيفه و تكليف ما اين است كه مردم را به اين امر ترغيب كنيم.

رئيس ستاد اقامه نماز استان تهران ابراز اميدواری كرد تا در آينده ايی نزديك در تمام ايستگاه های مترو نماز جماعت برگزار شود.

وی در پايان از تلاش های معاون فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداری مترو تهران در زمينه اقامه نماز با اهدای لوحی تقدير و تشكر كرد.

گفتنی است؛ در ابتدای اين جلسه ائمه جماعات ايستگاه های مترو به صورت جداگانه از فعاليت های صورت گرفته در حوزه وظايفی خود گزارش مختصری ارائه كردند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار