قزوین؛

بازارچه دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) احداث می شود

معاون دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین از احداث بازارچه دانشجویی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ دکتر حمید طاهری افزود: این بازارچه با هدف تامین نیازهای دانشجویان ایرانی و غیرایرانی و ارتقای کیفیت خدمات رفاهی در فضایی وسیع در مجتمع خوابگاه های دانشگاه احداث خواهد شد.

وی این مجتمع را دارای بازارچه، درمانگاه و کلینیک مجهز، مرکز مشاوره و بخشی از خدمات ورزشی عنوان کرد و افزود: باتوجه به اینکه ساخت و تکمیل این طرح زمانبر است، تا زمان احداث و بهره برداری آن، چند باب مغازه به منظور تامین بخشی از نیازهای ضروری دانشجویان و کاهش تردد به خارج از خوابگاه، در سال جاری راه اندازی می شود.

طاهری در ادامه با اشاره به سایر طرح های رفاهی دانشجویی گفت: سلف سرویس مرکزی دانشگاه در سه طبقه شامل زیر زمین با آشپزخانه مجهز، طبقه همکف شامل چهار سالن غذاخوری در دو بخش دختران و پسران و طبقه بالا به عنوان سالن غذاخوری اعضای هیات علمی از مهرماه سال جاری به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.

وی گفت: با راه اندازی این سلف سرویس بزرگ دانشگاه، سالن غذاخوری قدیمی دانشکده فنی و مهندسی که پیش از این به دانشجویان پسر خدمات ارایه می کرد، کاربری دیگری خواهد داشت.
این مسوول یادآور شد: همچنین به منظور ایجاد تنوع در غذای دانشجویان، سلف سرویس دانشکده علوم پایه که پیش از این برای تغذیه دانشجویان دختر مورد استفاده قرار می گرفت، به رستوران آزاد و همچنین کافی شاپ دانشجویان دختر اختصاص می یابد.

طاهری در ادامه با اشاره به خدمات ورزشی دانشگاه گفت: دانشگاه با داشتن دو سالن ورزشی و یک زمین چمن طبیعی و یک زمین چمن مصنوعی از لحاظ امکانات و خدمات ورزشی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و احداث استخر سرپوشیده دانشگاه نیز کلید خورده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت خوابگاههای دانشگاه گفت: هم اکنون هشت خوابگاه در داخل مجتمع خوابگاه ها و سه خوابگاه شامل دو خوابگاه ملکی و دیگری استیجاری در خارج از مجتمع قرار دارند.
معاون دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین، ظرفیت پذیرش دانشجو در خوابگاه ها را مانند سایر دانشگاه ها محدود اعلام کرد و گفت: درحال حاضر از تمام ورودی ها و مقاطع تحصیلی دانشگاه حدود سه هزار دانشجو در خوابگاه های ما اسکان دارند و تلاش می کنیم با توجه به امکانات، هر ساله به 40 درصد دانشجویان ورودی جدید و متقاضی، خوابگاه ارایه کنیم.
طاهری تجهیز خوابگاه های دانشگاه به اینترنت، ارایه دوغذا در منوی ناهار دانشجویی و امکان انتخاب نوع غذا توسط دانشجو، ایاب و ذهاب رایگان دانشجویان از خوابگاه به دانشگاه در زمان امتحانات و افزایش ساعات خدمات درمانگاه را از دیگر خدمات دانشگاه در یک سال گذشته ذکر کرد .

و ی افزود: در سال تحصیلی جدید برنامه داریم با استقرار واحدهای اتوبوسرانی امکان رفت و آمد با قیمتی کمتر از تعرفه قانونی از خوابگاه به دانشگاه را فراهم کنیم.

طاهری مرکز مشاوره را یکی دیگر از مراکز ارایه خدمات دانشگاه به دانشجویان برشمرد و افزود: با قرارداد جدید انجام شده برای نیم سال تحصیلی آینده مشاوره تلفنی دانشگاه نیز راه اندازی و با فعال سازی مشاوره در درون خوابگاه، خدمات مشاوره به داخل خوابگاهها نیز گسترش خواهد یافت.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.