قزوین؛

64 درصد جمعیت استان قزوین زیر پوشش خدمات تأمین اجتماعی

مدیر کل تأمین اجتماعی استان قزوین در پنجمین همایش تکریم کارفرمایان نمونه استان گفت: 240 هزار بیمه شده اصلی به همراه افراد تحت تکفل آنها در مجموع به تعداد 740 هزار نفر، زیر پوشش تأمین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ محسنی افزود: از این تعداد 59 هزار خانوار شامل بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان، مستمری بگیر محسوب می شوند.

وی، الکترونیکی کردن خدمات این سازمان را از برنامه های گسترده برای تسهیل امور مستمری بگیران و بیمه شدگان عنوان کرد .

محسنی همچنین  افزود: خدماتی مانند ارسال لیست و پرداخت حق بیمه، ارایه فیش حقوقی مستمری بگیران از طریق اینترنت و مشاهده سوابق بیمه ای از جدیدترین اقدامات تامین اجتماعی در تسهیل امور بیمه ای و کاهش مراجعه حضوری افراد زیر پوشش است. 

مدیر کل تأمین اجتماعی استان اضافه کرد :  در شرایطی که منابع ورودی تأمین اجتماعی در چند سال گذشته کاهش یافته، هزینه های این سازمان همچنان رو به افزایش است، و از این رو مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت و کارفرمایان باید به زودی وصول شود تا بتوان به تعهدات عمل کرد.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان گفت: در حال حاضر با انباشت مطالبات معوقه از کارفرمایان و بخش های دولتی مواجه هستیم.

محسنی خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی و بدون وابستگی بودجه به دولت است و پرداخت به موقع حق بیمه از سوی کارفرمایان واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی، باعث ارتقاء کیفیت خدمات این سازمان می شود.

تامین اجتماعی استان قزوین با 8 شعبه مادر، 3 کارگزاری، و 6 شعبه اقماری در استان قزوین فعالیت می کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.