گرگان؛

ظرفیت بالای هنرهای نمایشی در استان گلستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: گلستان جز استان هایی است که ظرفیت قابل توجهی در حوزه هنرهای نمایشی از دیرباز داشته است.

ظرفیت بالای هنرهای نمایشی در استان گلستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛  حجت الاسلام علی اصغر فضیلت با اعلام خبر فوق، افزود: نه تنها گرگان بلکه در مقاطعی اجرای نمایش در شهرستان هایی مانند رامیان، گنبد و کردکوی گواه وجود ظرفیت و پتانسیل بالا در این منطقه است.

وی ضمن اشاره به محدودیت های اعتباری برخواسته از کاهش منابع درآمدی دولت، گفت: محدود منابع اعتباری به ما این اجازه را نمی دهد تا آنچنان که بایسته است بتوانیم در راستای رشد و شکوفایی هنر نمایش و سایر بخش ها نقش حمایتی خود را ایفا کنیم.

حجت الاسلام فضیلت ادامه داد: محدودیت اعتباری به گونه است که تا مرز اجرایی نشدن جشنواره تئاتر سال جاری هم پیش رفتیم اما با تلاش مجموعه ارشاد باز هم مانند گذشته این جشنواره اجرا شد.

وی از برگزاری بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی(بزرگسالان) و پانزدهمین جشنواره تئاتر امیدهای جوان خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه این جشنواره به نویسندگی رضا پورتراب زاده در سالن نگاه برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان این نکته این جشنواره در بیستم شهریور به کار خود خاتمه می دهد، افزود: در بخش امیدهای جوان 9اثر از شهرستان های کردکوی، گرگان، علی آباد و بندرگز شرکت داشتند که پنج اثر متعلق به شهرستان های بندرگز، گرگان و علی آباد به جشنواره راه یافت.

وی با اعلام این نکته که در بخش جشنواره استانی( بزرگسال) 13 گروه از شهرستان های بندرگز، رامیان، آزادشهر، کردکوی، علی آباد، گرگان و گنبد شرکت کردند، افزود: از این تعداد، هفت گروه از شهرستان های گرگان، آزادشهر به جشنواره راه یافت.

حجت الاسلام فضیلت برگزاری جشنواره را ایجاد فضای رقابتی سالم برای هنرمندان دانست و تصریح کرد: این فضای رقابتی می تواند سبب شکوفایی استعدادها و بروز ابتکار عمل شود و پرواضح است که موارد گفته شده نقش مهمی در ارتقا سطح هنر نمایشی استان و پویایی آن ایفا می کند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.