حجت الاسلام قرائتي در جمع ‌مديران ارشد وزارت دفاع‌:

ابتكارات و توليدات وزارت دفاع مصداق عمل صالح است

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه ‌بر‌اساس آيات قرآن‌، ابتكارات و توليدات وزارت دفاع مصداق عمل صالح است، گفت: اگر قدرت دفاعي در منطقه نباشد‌، زمين فاسد مي‌شود‌.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه ‌بر‌اساس آيات قرآن‌، ابتكارات و توليدات وزارت دفاع مصداق عمل صالح است، گفت: اگر قدرت دفاعي در منطقه نباشد‌، زمين فاسد مي‌شود‌.

در اين نشست كه به ميزباني بنياد تعاون وزارت دفاع و با حضور وزير دفاع‌، معاونين‌، مديران ارشد‌، مديران عامل سازما‌ن‌هاي تابعه و روساي سازمان‌هاي عقيدتي سياسي و ‌حفاظت اطلاعات‌، ‌در مشهد مقدس برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتي با اشاره به آيه 120 سوره توبه كه تصريح دارد هر عملي كه موجب عصبانيت كفار شود عمل صالح است‌، ابتكارات و توليدات وزارت دفاع را موجب عصبانيت كفار و يكي از مصاديق عمل صالح معرفي كرد‌.

اين استاد قرآن در ادامه با تفسير و طرح نكاتي از سوره مباركه بقره و داستان نبرد طالوت و جالوت، انبياء را از قديم، فرماندهان كل قوا معرفي كرد و اذعان داشت: اين نكته نشان دهنده جدا نبودن دين از سياست و حكومت است.

قرائتی در ادامه تفسير آيات 246 به بعد سوره مباركه بقره گفت: از اين آيات مشخص مي‌شود كسي كه خانه و زندگيش مورد حمله واقع شده و براي حفظ آن مي‌جنگد و در اين راه كشته مي‌شود شهيد است و در نتيجه جنگ در راه وطن نيز جنگ در راه خداست و همچنين طبق آيات، آنان كه شعار دادند و در هنگام عمل سرباز زدند و جا ماندند، جزء گروه ظالمان هستند‌.

رئيس ستاد اقامه نماز با ذكر اين موضوع كه در اين آيات، گروه مدعيان در چند مرحله مورد آزمايش قرار گرفته شدند و در هر مرحله تعدادي ريزش كردند اظهار داشت‌: در اولين مرحله وقتي طالوت از سوي خدا براي رهبري ايشان معرفي شد عده‌اي به دليل اينكه او شخصي فقير و گمنام بود از اطاعتش سرباز زدند در حالي كه به فرموده خداوند متعال، او شخصي داراي علم و توانايي رزمي بود كه عده‌اي با عدم پذيرش رهبري وي، در اين امتحان رد شده و ريزش كردند.

قرائتي ادامه داد: عده ديگر كه قرار بود پس از رسيدن به نهر آب از آن ننوشند و فقط به قدر رفع عطش و به اندازه يك كف دست اكتفا كنند نيز در اين امتحان اقتصادي رد شدند و ريزش كردند و در مرحله بعد‌، عده‌اي از نفرات باقيمانده پس از رسيدن به لشكر جالوت و مشاهده كثرت سربازان آن گفتند‌ ما قدرت غلبه بر آنها را نداريم و در نهايت فقط عده‌اي كمی از خالص‌ترين افراد گفتند چون خدا با ماست چه بسا تعداد قليلي از افراد بر جمع كثيري پيروز خواهند شد كه در اين بين‌، پسربچه‌اي به نام داوود، جالوت را كشت و خدا به مزد اين رشادت، به وي حكومت، حكمت و علم بي‌نهايت عنايت كرد و اين لطف و عنايت، قانون خداوند منان است.

وي همچنين در آخرين فراز از تفسير اين آيات با اشاره به اينكه خداوند گروهي از مردم را به دست بعضي ديگر دفع مي‌كند تا زمين فاسد و تباه نشود گفت‌: اگر قدرت دفاعي در منطقه نباشد‌، زمين فاسد مي‌شود‌.

قرائتي در بخش ديگري از سخنان خود‌ مشكل اصلي كشور را مشكل اشتغال دانست و گفت‌: به تبع اين مشكل‌، موضوع به تعويق افتادن ازدواج جوانان و بالا رفتن سن ازدواج‌، افسردگي‌، اعتياد‌، گناه و عقده و ... پيش مي‌آيد و من به اين باور رسيده‌ام كه بايد يك تحولی صورت گیرد تا  دانش‌آموزان و دانشجويان در طول دوران تحصيل خود با يك مهارت كاربردي آشنا شوند و بتوانند از آن براي رفع نياز كشور و پيشرفت و اشتغال خود بهره ببرند‌.

وي همچنين با اشاره به اينكه در همه روايات ما، آموختن تيراندازي، سواركاري و شنا با هم ذكر شده و بايد در مراکز نظامی علاوه بر اجباري بودن آموزش تيراندازي، آموزش‌هاي ديگر هم طراحي و اجرا شود، خطاب به سردار دهقان وزير دفاع گفت‌: اگر مي‌توانيد كاري كنيد تا سربازاني كه وارد مجموعه شما مي‌شوند‌ در طول خدمت خود يك هنر و فنی ياد بگيرند و مشكل اشتغال بخشي از جوانان در حوزه وزارت دفاع به اين شكل يا طرق ديگر پيگيري و حل شود‌.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار