وضعیت تونل توحید به حیثیت مدیریت شهری لطمه زده است

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر گفت: لایه ایزولاسیون تونل از دستور کار طراحی توحید خارج شده که این مسئله مشکلات ریزش آب را فراهم کرده است.

وضعیت تونل توحید به حیثیت مدیریت شهری لطمه زده استبه گزارشخبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحمت الله حافظی با تاکید بر اینکه وضعیت تونل توحید به حیثیت مدیریت شهری لطمه زده است، اظهار کرد: نباید از کنار مسئله ریزش آب در تونل توحید به سادگی گذشت.

وی افزود: مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که در زمان طراحی و اجرای این تونل به استناد اینکه در خشکسالی هستیم و سطح آب های زیر زمینی بسیار پایین است، لایه ایزولاسیون تونل از دستور خارج شده، غافل از اینکه آب‌های سطحی مانند نزولات آسمانی، چاه‌های فاضلاب جذبی منطقه و ترکیدگی لوله‌های‌آب شهری هم می‌تواند تهدید‌های جدی باشد.

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که حتی با ترکیدن یک لوله چند این‌چنینی، نه تنها تردد شهروندان با مشکل مواجه شده، بلکه املاح موجود در فاضلاب باعث خردگی بتن می‌شود.

حافظی گفت: تونل توحید به حیثیت نظام مدیریت شهری آسیب رسانده، از این رو به استناد این مطالب خواهان معرفی تمامی دست اندر کاران این پروژه به مراجع مربوطه برای پاسخگویی هستیم.

حافظی در تذکر دوم خود به اساسنامه سازمان و مدیریت بحران شهر تهران اشاره کرد و گفت: در ابلاغ اساسنامه بحران شهر تهران انحراف وجود دارد و باید شهردار تهران نسبت به آن پاسخ دهد.

وی با اشاره به ابلاغ فرمت و تیتر اساسنامه شرکت و سازمان‌های شهرداری تهران، گفت: مطابق مصوبه 160/1477/11677 مورخ 22 تیر ماه سال 89 ساماندهی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران مورد نظر بوده است که اصلاح ساختاری سازمان‌ها (حذف و ادغام و انحلال برخی از شرکت‌ها نحوه انجام آن جای بحث مجزا دارد) و تعیین فرمت و تیتر برای اساسنامه سازمان‌ها و شرکت‌ها مصوب شد.

وی ادامه داد: در مورد اساسنامه‌ها، فرمت تیتر به شهرداری ابلاغ می‌شود و شهرداری مکلف می‌شود که اساسنامه شرکت‌ها و سازمان‌ها را در این مورد تهیه کرده و در چهارچوب بند 15 ماده 71 قانون شوراها و ماده 84 قانون شهرداری‌ها به تصویب شورای شهر تهران برساند و پس از تایید وزیر کشور مبنای عمل واقع می‌شود.

حافظی تصریح کرد: در اساسنامعه‌ها اهداف و وظایف و اختیارات اهمیت ویژه‌ای دارد که باید طی سه ماه از تاریخ مصوبه ابلاغ شده و به تصویب شورا برسد اما شهرداری تهران در تاریخ 28 شهریور ماه 89 در مکابته‌ای، لایحه اساسنامه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران را ارسال کرده که تا این تاریخ (در مدت 5 سال) این لایحه هنوز از سوی شورا به تصویب نرسیده است.

حافظی تاکید کرد: شهرداری تهران متاسفانه بدون تصویب این لایحه در شورای شهر در تاریخ 15 دی ماه سال 93 در مکاتبه‌ای اساسنامه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران را ابلاغ می‌کند و مهمتر از همه اینکه در ماده 27 اساسنامه ابلاغی شهرداری تهران اعلام شده این اساسنامه در تاریخ 22 تیر ماه 89 به تصویب شورای شهر تهران رسیده است، در حالیکه مصوبه مورد اشاره صرفا به عنوان فرمت تیتر اساسنامه شرکت‌ها و سازمان‌ها بوده و اساسنامه اختصاصی سازمان مدیریت بحران نبوده است که از شهردار تهران خواستاریم در این زمینه پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار