مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه

کی روش از جاده بنگلور به صدر جدول رسید/ایران 7 امتیازی شد

تیم ملی فوتبال ایران در چهارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه از ساعت 18 به مصاف تیم ملی فوتبال هند رفت و در نهایت بانتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،تیم ملی فوتبال ایران در چهارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه از ساعت 18 به مصاف تیم ملی فوتبال هند رفت.

مرحله اول مقدماتی جام جهانی

استادیوم:

سری کانتیراوای بنگلور

تماشاگر:

25 هزار نفر

داور:

عمار علی عبدالله

اخطار:

امید ابراهیمی

پورعلی گنجی

هند 0 - ایران 1

تیم ملی ایران:

علیرضا حقیقی، خسرو حیدری، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، آندرانیک تیموریان (کاپیتان)، وحید امیری، اشکان دژاگه ،مهدی طارمی، سردار آزمون.

سرمربی: کارلوس کی روش

تیم ملی هند:

سینگ ساندو، آرناب موندال، کوتال داس، ژینگان ،هالدر، لیونگ ،دوپ، گانش ،لارپخلوآ، چتری، رابین سینگ

سرمربی: کونستانتین

گل:

هند 0 - ایران 1 : روی یک ضربه ایستگاهی اندرانیک تیموریان توپ را درون شش قدم فرستاد که تاثیر سردار آزمون روی این توپ، گل اول را به نام ایران ثبت کرد.

هند 0 ایران 2: ضربه عجیب اشکان دژآگه درون محوطه جریمه هند با سماجت و پیگیری مهدی طارمی تبدیل به یک پاس رو به بیرون شد تا آندرانیک تیموریان گل دوم ایران را از درون محوطه جریمه به ثمر برساند.

هند 0 ایران 3: پاسکاری بازیکنان ایران درون محوطه جریمه در نهایت فرصت شوت زنی را برای طارمی مهیا کرد تا این بازیکن گل سوم ایران را به ثمر برساند.



دقیقه حساس:

دقیقه 8: وحید امیری پا به توپ به درون محوطه جریمه هند هجوم برد و در نهایت پاس رو به عقب او درون شش قدم را آزمون موفق نشد کنترلی مناسبی داشته باشد و مدافعان هند توپ را به اوت زدند.

دقیقه 10: احسان حاج صفی اقدام به شوتزنی از پشت محوطه جریمه کرد که توپ او با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 11: اشکان دژآگه بعد از جا گذاشتن بازیکن هند از فاصله 30 متری اقدام به شوتزنی کرد که ضربه او را دروازه بان هند در دو ضرب مهار کرد و فرصت را از بازیکنان ایران در ریباند گرفت.

دقیقه 13: حرکت ترکیبی بازیکنان ایران پشت محوطه جریمه در نهایت به سردار آزمون رسید اما داور به نشانه آفساید در سوت خود دمید و مهاجم جوان ایران را متوقف کرد.

دقیقه 14: روی یک ضدحمله ایران صاحب فرصت مناسبی شد که حرکت سه نفره حمله وران ایران در نهایت به اشکان دژآگه نرسید و توپ آزمون با عبور از جلوی دروازه بدون تاثیر مهاجمان ایران به بیرون رفت.

دقیقه 18: ارسال وحید امیری از جناح چپ ایران می توانست سردار آزمون و ایران را به گل اول برساند که مدافع هند زودتر از مهاجم شماره 20 ایران توپ را به کرنر فرستاد و روی این کرنر هم ایران موفق به تهدید دروازه هندی ها نشد.

دقیقه 31: ضربه ایستگاهی برای هندی ها در نهایت با ضربه قیچی مهاجم این تیم همراه بود که حضور سیدجلال حسینی در مسیر توپ، شانس رسیدن هندی ها به گل را از بین برد و توپ از محوطه جریمه ایران دور شد.

دقیقه 68: ارسال کرنر هندی ها با ضربه سر مهاجم هندی و در ادامه با برخورد به مدافع ایران به تیرک دروازه حقیقی برخورد کرد و بار دیگر ضربه کرنر برای هند شکل گرفت. این صحنه را می توان تنها موقعیت هندی ها در این دیدار قلمداد کرد و آنها روز بی کاری را برای علیرضا حقیقی رقم زدند.

دقیقه 83: ضربه ایستگاهی ایران را احسان حاج صفی با پای چپ و از فاصله 30 متری نواخت که توپش با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 87: اشکان دژآگه درون محوطه جریمه و در حالی که پاس خوبی از سردار آزمون دریافت کرده بود نتوانست دروازه هند را باز کند و توپش با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 1+90: اشکان دژآگه بار دیگر فرصت خوبی را درون محوطه جریمه از دست داد تا گل چهارم ایران رقم نخورد. ضربه پای چپ و عجیب این بازیکن باعث شد تا توپ از بالای دروازه با اختلاف به بیرون برود.

دقیقه 2+90: روی اشتباه مدافعان هند، سعید عزت اللهی صاحب فرصت شد و البته ضربه اش را خودخواهانه نواخت که توپش از کنار دروازه هندی ها به بیرون رفت.


حاشیه قبل بازی:

* سه ساعت پیش از آعاز دیدار، کارگان حاضر در ورزشگاه همچنان در حال کار بودند تا بتوانند شرایط بهتری را در استادیوم فراهم کنند.

* در حالی که پیش بینی سازمانهای جهانی آغاز بارش باران با شروع بازی تاکنون خبری از باران نشده و هوا در شهر بنگلور مطبوع است. البته ابرهای سیاه آسمان شاید حکایت از آغاز بارش باران داشته باشد.

*اعضای تیم ملی ساعت 16:55 به وقت محلی از هتل محل اقامت خود حرکت کردند و ساعت 17:25 به استادیوم کانتیراوا رسیدند. بازیکنان به محض حضور در ورزشگاه، وارد زمین چمن شدند تا بیش از پیش با شرایط زمین آشنا شوند.

*یک ساعت پیش از بازی آهسته آهسته تماشاگران وارد ورزشگاه شدند. ایرانیها در مقایسه با هواداران میزبان زودتر خودشان را به استادیوم رساندند. هواداران ایرانی در بخشهای مختلف ورزشگاه حضور دارند و شاید این مساله کار آنها را برای تشویق هماهنگ تیم ایران دشوار کند.

*در بین تماشاگران تعدادی از تماشگران عراقی با پرچم عراق حضور دارند و تیم ایران را تشویق می کنند.

**حضور تماشاگران ایرانی نگاه عکاسان هندی را به خود جلب کرده و آنها حدود یک ساعت در پیست تارتان روبه روی جایگاه تماشاگران ایرانی حضور داشتند تا از واکنشها و تشویقهای ایرانیها عکسبرداری کنند.

* هواداران فوتبال هند بنر بزرگی را ر لبه طبقه دوم ورزشگاه نصب کرده اند که روی آن نوشته شده: "یک ملت، یک رویا".

*اینترنت ورزشگاه کانتیراوا بسیار ضعیف است و خبرنگاران ایرانی حاضر در استادیوم به سختی اخبار و تصاویر خود را به تهران مخابره می کنند.

*بازیکنان تیم ملی 50 دقیقه پیش از آغاز بازی به زمین چمن رفتند تا تمرین قبل از بازی خود را انجام دهند. حضور آنها با استقبال گرم هواداران ایرانی حاضر در ورزشگاه همراه شد.


حاشیه:

* قبل از آغاز بازی دو تیم حلقه اتحاد تشکیل دادند و برای موفقیت در این مسابقه هم قسم شدند.

* زمین چمن این دیدار کیفیت مطلوبی ندارد ضمن اینکه چمن آن در نقاطی به شدت کوتاه بود.

* پرچم عراق نیز در ورزشگاه توسط برخی هواداران آورده شد که تصاویر نیز معلوم بود.

* استقرار نامناسب دوربین بالایی مسابقه باعث شده است که در دقایقی برخی از اجزای بدن هواداران و پرچم‌های آن‌ها در تصویر باشد.

* در نیمه اول و در همان دقایق نخست در یک صحنه سردار آزمون از ناحیه سر مصدوم شد و در یک صحنه دیگر یک بازیکن هندی مصدوم شد که البته پس از مصدومیت این بازیکن هندی، تا لحظاتی بازیکنان به کار خود ادامه داده و توپ را به بیرون نزدند.

* اشکان دژاگه در این دیدار به دلیل خطاهای بازیکنان هند در دقایق ابتدایی، کمی عصبی نشان می‌دهد و حتی یک بار در دقایق نخست بازی با داور به جر و بحث پرداخت.

* هواداران تیم ملی اکثرا با لباس این تیم در ورزشگاه حضور دارند.

* توپ‌های این دیدار برخلاف توپ‌های دیدارهای مقدماتی جام جهانی بوده و مسابقه با توپ‌های لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود.

* یکی از حربه‌های هر دو تیم برای رسیدن به دروازه پرتاب اوت‌های بلند است که این کار در ایران توسط وحید امیری انجام می‌شود.

* صدای تشویق ایرانیان توسط هواداران ایرانی به خوبی به گوش شنیده می‌شود ضمن اینکه پس از گل آزمون هواداران یکصدا با شعار «سردار سردار» او را تشویق کردند.

* در یک صحنه پژمان منتظری به تصمیم داور معترض شده و اعتقاد داشت که روی بازیکن حریف خطایی انجام نداده است.

* در دقایق پایانی مسابقه علیرضا حقیقی با برخورد به یک مهاجم تیم ملی هند به شدت مصدوم شد که البته این موضوع به خیر گذشت و پس از دقایقی حقیقی به چارچوب دروازه بازگشت.

* آزمون پس از گلزنی‌اش دستانش را به شکل قلب درآورده و به سمت هواداران رفت. این مهاجم همواره پس از گل‌هایش در تیم ملی این حرکت را انجام می‌دهد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
با این خبرت خودم کشتم نتیجه رو ندیدم
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۰:۲۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
بد بازی کردیم ، خسته کننده بود.
آخرین اخبار