نخست وزیر استرالیا با اشاره به افزایش مشارکت این کشور در حملات ائتلاف بین المللی، از پذیرش 12 هزار پناهنده دیگر از سوریه و عراق خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، "تونی ابوت،" نخست وزیر استرالیا امروز اعلام کرد کشورش میزبان 12 هزار پناهنده دیگر از سوریه و عراق برای حل مشکلات کنونی مهاجران خواهد بود. وی گفت: استرالیا 12 هزار پناهنده دیگر را که از درگیری های سوریه و عراق فرار کرده اند اسکان دائم می دهد. وی تصریح کرد این افراد به 13750 پناهنده دیگری که پیشتر استرالیا تصمیم گرفته بود میزبان آنها باشد، اضافه خواهند شد. وی خاطرنشان کرد تمرکز در این مسأله بر روی تأمین حمایت از زنان و کودکان و خانواده های اقلیتی است که به اردن و لبنان پناهنده شدند. وی تصریح کرد: استرالیا کمک هایی مالی برای رفع نیاز 240 هزار پناهنده که هم اکنون در کشورهای مجاور سوریه و عراق ساکن هستند، اختصاص خواهد داد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که انتقادهای شدیدی از سیاست های استرالیا در قبال مهاجران انجام شد. استرالیا پس از آنکه قایق های مهاجران را توقیف و پناهندگان را در پادگانهایی در اقیانوس آرام بازداشت کرد، مورد انتقادهای شدید قرار گرفت.

از سوی دیگر، تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا اعلام کرد بنا به درخواست واشینگتن، این کشور مشارکت خود را در ائتلاف بین المللی ضد داعش افزایش خواهد داد. وی تصریح کرد کشورش در روزهای آینده مشارکت خود را در حملات هوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش که در عراق در حال انجام است، بنا به درخواست آمریکا در سوریه نیز آغاز خواهد کرد.

وی در گفتگو با خبرنگاران در کانبرا، پایتخت استرالیا اعلام کرد داعش نه تنها باید در عراق شکست بخورد، بلکه در سوریه نیز باید این چنین شود. وی تصریح کرد: نابودی گروه مرگ فقط بخاطر بحرانی انسانی خاورمیانه نیست؛ بلکه بخاطر از میان برداشتن خطری است که استرالیا و دیگر کشورهای جهان را تهدید می کند.


انتهای پیام/    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار