حمله سریالی به کارمندان «جیو نیوز» در پاکستان این بار جان یک مهندس را گرفت

بر اثر حملات سریالی به خبرنگاران به ویژه کارمندان تلویزیون خصوصی «جیو نیوز» در پاکستان، «ارشد علی جعفری» مهندس ماهواره‌ای این تلویزیون جان خود را از دست داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، افراد ناشناخته با تیراندازی به خودروی تلویزیون خصوسی «جیو نیوز» در کراچی بزرگترین شهر پاکستان، «ارشد علی جعفری» مهندس ماهواره‌ای این تلویزیون را به قتل رساندند.

راننده خودروی جیو نیوز در این حمله به شدت زخمی شده است.

افسر پلیس منطقه «فیروز آباد» در کراچی گفت که خودروی جیو نیوز در مقابل یک فروشگاه پارک بود که افراد ناشناخته با تیراندازی کارمندان این تلویزیون را مورد هدف قرار دادند و سپس از محل حادثه گریختند.

خبرنگاران در پاکستان پیش از این نیز چندین بار مورد حملات تروریستی قرار گرفته‌اند.

تحریک طالبان پاکستان سال گذشته مسئولیت کشته شدن سه کارمند «اکسپرس نیوز» را در شهر کراچی به عهده گرفته بود.

علاوه بر این، «حامد میر» خبرنگار معروف و مجری تلویزیون «جیو نیوز»، از حمله شبه نظامیان پاکستانی در 19 آوریل سال 2014میلادی در مسیر فرودگاه به دفترش نجات یافت. پس از آن، جیو نیوز با انتشار عکس «ظهیرالاسلام» رئیس سابق سازمان اطلاعات پاکستان(آی.اس.آی) را عامل این حمله عنوان کرد.

با این حال، مردم پاکستان انتشار چنین اخباری را سیاست دشمنان این کشور دانستند و به اتفاق آرا از ارتش حمایت کردند.

«اورنگزیب فاروقی» و «رب نواز جهنگوی» از سرکردگان سپاه صحابه گروه افراطی و ممنوع الفعالیت در پاکستان با وارد شدن به ساختمان چندین تلویزیون خصوصی کارمندان آن‌ها را به مرگ تهدید کردند.

پایگاه اینترنتی «شیعت نیوز» نوشته است که فاروقی و جهنگوی با افراد مسلح وارد ساختمان چندین تلویزیون خصوصی پاکستان شدند و کارمندان آن‌ها را به مرگ تهدید کردند.

گروه‌های رسانه‌ای «آج نیوز»، «سما نیوز»، «جیو تی وی» و «داون نیوز» نیز اعتراف کرده‌اند که سرکردگان سپاه صحابه با ورود به ساختمان این رسانه‌ها، کارکنان آن‌ها را به مرگ تهدید کرده‌اند.

این در حالی است که پیش از این نیز اورنگزیب فاروقی از تلویزیون‌های مختلف دیدن کرده بود که پس از ترک محل نمایندگان و ساختمان‌های این رسانه‌ها هدف حمله قرار گرفته بودند.

در حال حاضر نیز عملکرد سرکردگان سپاه صحابه نگرانی کارکنان رسانه‌های پاکستان را افزایش داده اما نکته قابل توجه این است که دولت این کشور اقدامی علیه این تهدیدات انجام نداده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/
برچسب ها: پاکستان ، حمله ، جیو نیوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار