روسیه عضو ناظر اوپک باقی می‌ماند

اوپک پیشنهاد عضویت روسیه را در این سازمان مطرح کرده است؛ اما مسکو همچنان عضو ناظر باقی خواهد ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد عضویت روسیه در سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، در دستور کار این کشور قرار ندارد.

دمیتری پسکوف به خبرنگاران گفت تا آنجا که مطلع هستم مسئله عضویت روسیه در این سازمان در دستور کار قرار داده نشده است و تماس‌های روسیه با نمایندگان اوپک در سطح کارشناسی همچنان ادامه دارد. 

«ایگور سچین» رئیس شرکت «روسنفت» روسیه روز دوشنبه اعلام کرد اوپک پیشنهاد عضویت روسیه را در این سازمان مطرح کرده است اما روسیه همچنان عضو ناظر باقی خواهد ماند. 

وی افزود گفتگوها میان روسیه و اوپک کاملا مثبت و همراه با تبادل نظر است. اوپک پیشنهاد کرده است که روسیه عضوی از این سازمان شود. استخراج نفت در کشورهای عضو اوپک تحت نظارت شرکت‌های دولتی صورت می گیرد حال آنکه صنعت نفت روسیه خصوصی است. 

سچین خاطر نشان کرد روسیه با توجه به شرایط آب و هوایی این کشور نمی‌تواند تولید نفت خود را به سرعت تعدیل کند. دولت روسیه با توجه به وجود چنین تفاوت هایی از حضور این کشور در اوپک به عنوان عضو ناظر حمایت می‌کند و این کشور نمی‌تواند بنا به دلایل مذکور عضوی از این سازمان باشد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار