تجارت در هفته ای که گذشت

رونق تجارت زیرزمینی با تنوع بخشنامه ها/خیز اروپایی ها برای حضور در بازار ایران

این روزها اقتصاد ایران فضای جدیدی را تجربه می کند و سفر هیات های تجاری به ایران افزایش یافته است در کنار آن بازار داخلی هم در رکود به سر می برد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران این روزها اقتصاد ایران فضای جدیدی را تجربه می کند و سفر هیات های تجاری به ایران افزایش یافته است در کنار آن بازار داخلی هم در رکود به سر می برد.


در حالی که آمار گمرک بیانگر واردات کالاهای عجیب مانند تخم چمن، بذر سیب‌زمینی و خون انسان است مسئولان نوید ورود تکنولوژی روز دنیا را با سفر هیأت‌های خارجی می‌دهند.



رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با اشاره به رکود در بازار گفت: قیمت گوشت نسبت به هفته گذشته تغییری نکرده است.


رئیس اتاق اتریش گفت: در سفر هیئت تجاری اتریش به ایران رئیس بانک ملی اتریش فردا با رئیس بانک مرکزی جهت تسهیل در نقل و انتقال پول میان دو کشور مذاکره می‌کند.



رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به امنیت بالای ایران در منطقه خاورمیانه گفت: فرصت‌های بسیار خوبی جهت سرمایه‌گذاری در ایران و تولید مشترک و دستیابی به بازار 300 میلیونی منطقه وجود دارد.


وزیر صنعت از تشکل کارگروه داخلی جهت اجرای مفاد هشتمین اجلاس ایران و اتریش خبر داد و گفت: نقشه راه پنج ساله ایران و اتریش تهیه می‌شود.



مشاور اتحادیه پوشاک با اشاره به رکود بازار پوشاک گفت: در شرایط فعلی بسیاری از واحدهای تولیدی با یک سوم ظرفیت در حال فعالیت هستند.


بر اساس آمار گمرک در پنج ماهه نخست سال جاری واردات قطعات ماشین آلات راه‌سازی و خودرو از نظر وزنی 38.56 درصد و از نظر ارزشی 31.63 درصد افزایش یافت.



رئیس مجمع کارآفرینان گفت: دولت باید توجه جدی به دوران گذر از تحریم کند چرا که در غیر این صورت صنایع و اشتغال کشور با چالش‌های جدی مواجه شده و امکان استفاده از مزایای پساتحریم را پیدا نمی‌کند.


این روزها با رواج شبکه‌های مجازی تجارت رنگ و بوی جدیدی گرفته و درخت خرید و فروش اینترنتی در حال تنومندشدن است و تنوع بخشنامه‌ها به این موضوع دامن میزند.



وزیر امور خارجه چک گفت: در تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری چک و ایران بانک صادرات چک و شرکت بیمه نیز جهت افزایش مبادلات تجاری دو کشور حضور دارند.



سال‌ها است که قاچاقچیان گوشی تلفن همراه از نبود نظارت سو استفاده کرده و بازار گوشی تلفن همراه را قبضه کرده‌اند.



رئیس اتحادیه میوه و سبزی با تاکید بر اینکه تنها موز، آناناس، انبه و نارگیل مجوز واردات رسمی را دارند گفت: سایر میوه‌ها مانند گلابی چینی لیموترش برزیلی و سیب فرانسه از طریق قاچاق به کشور وارد می‌شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار