رئیس اتاق اتریش در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

مذاکرات بانکی ایران و اتریش جهت تسهیل در نقل و انتقال پول

رئیس اتاق اتریش گفت: در سفر هیئت تجاری اتریش به ایران رئیس بانک ملی اتریش فردا با رئیس بانک مرکزی جهت تسهیل در نقل و انتقال پول میان دو کشور مذاکره می‌کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، لایتل رئیس اتاق فدرال اتریش امروز در حاشیه برگزاری نشست تجاری ایران و اتریش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در نشست امروز بیش از هزار نفر از تجار ایران و اتریش حضور داشتند گفت: امروز بزرگترین هیئت تجاری اتریش در طول تاریخ این کشور بی سابقه بوده به همراه 240 نفر از تجار به ایران سفر کردند.

وی افزود: در طی این نشست 15 تفاهم نامه به ارزش 80 میلیون یورو امضا شد و امیدواریم حجم مبادلات تجاری ایران و اتریش در آینده نزدیک 5 برابر افزیش بیابد.

وی به این نکته نیز اشاره کرد: فلسفه تجارت و بازرگانی اتریش مبتنی بر ارائه خدمت به مردم است.

رئیس اتاق اتریش در پاسخ به باشگاه خبرنگاران در خصوص ارائه تسهیلات و  نقل و انتقال میان ایران واتریش گفت: در این سفر رئیس بانک ملی اتریش ما راهمراهی می‌کند و فردا با رئیس بانک مرکزی ملاقاتی خواهد داشت که در رابطه با تسهیلات و نقل و انتقال پول میان ایران و اتریش صحبت می‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگارن مبنی بر اقدامات انجام شده جهت تسهیل صدور روادید میان ایران و اتریش گفت: صدور روادید در اتریش از قانون اتحادیه شینگن تبعیت می‌کند اما تصمیم این است که اخذ روادید برای تجار ایرانی تسهیل شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه الویت‌های اتریش برای سرمایه‌گذاری در ایران چیست گفت: ما هیچ الویت سرمایه‌گذاری در ایران نداریم و انتظار ما این است دولت ایران زمینه‌های سرمایه‌گذاری را به ما معرفی کند تا شرکت‌های اتریشی بتوانند تصمیم بگیرند اما در کل شرکت‌های اتریشی آمادگی همکاری در بخش انرژی‌های تجدید پذیر، توسعه زیرساخت‌ها، راه‌آهن، بهداشت و گردشگری را دارند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد که اتریش ایران را تنها نگذارد گفت: اتریش در طی سال‌های گذشته هرگز ایران را تنها نگذاشته و در یک چهار چوب مشخص با ایران همکاری کرده و حتی در این ارتباط نیز مورد سرزنش قرار گرفته است. 

حسن جلالپور رئیس اتاق بازرگانی اتاق ایران امروز در کنفرانس خبری با اصحاب رسانه به این نکته اشاره کرد : رویکرد ما این است که هیئت‌های تجاری را به سمت ارتباط پایدار با ایران سوق بدهیم. 

وی افزود: در این زمینه نگاه اروپایی‌های به این سمت بوده که با دولت و شرکت‌های دولتی ارتباط داشته باشند اما ما این مطلب را عنوان می‌کنیم که در شرایط جدید اقتصادی ایران نقش بخش خصوصی پررنگ تر شده است.

وی افزود: در سفر هیئت تجاری اتریش به ایران 8 زمینه همکاری را میان دو کشور اعلام کرده‌ایم که اتریش می‌تواند با ایران در زمینه های بذر و نهال، انرژی‌های نوین، اب و پسآب، خودرو و تجهیزات بانک و تامین مالی بخش ریلی و جاده‌ای و نفت وگاز و انرژی همکاری نمایند.

وی به این نکته نیز اشاره کرد: شرکت‌های اتریشی می‌توانند در پروژه‌های نیمه تمام ایران مشارکت نمایند .

رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه به این نکته نیز اشاره کرد: در سال های گذشته اتریش همواره به ایران متعهد بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه 70 درصد انرژی‌های اتریش تجدید پذیر است این کشور می‌تواند در این بخش به ایران کمک نماید.

در ادامه این نشست رئیس اتاق فدرال اتریش در  پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایا امکان تاسیس بانک اتریش در ایران در آینده نزدیک وجود داد  یا خیر گفت: این امر امکان پذیر است اما نیازمند زمان و اجرای توافق هسته‌ای است و با توجه به اینکه تحریم‌ها به  صورت گام به گام و از سال 2016 لغو می‌شوند تا آن زمان امکان تاسیس بانک اتریشی در ایران وجود ندارد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار