تحولات مناطق شهرداری تهران را اینجا بخوانید

از تبدیل ساختمان ناحیه 4 به ساختمان انرژی تا پاکسازی دیوار های جنوب شرق تهران را و اقدامات دیگر را در این گزارش خبری بخوانید.

*آغاز چهارمین جشنواره تسنیم منطقه 2

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 2 گفت: چهارمین جشنواره تسنیم منطقه 2 آغاز به کار کرد.

ذبیح‌اله زارع در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: چهارمین جشنواره تسنیم منطقه 2 با حضور مدیران شهری، مدیران محلات و مسئولان خانه‌های تنسیم منطقه و با تشریح سرفصل ها و محورهای تسنیم 94 آغاز به کار کرد.

وی در ادامه گفت: چهارمین جشنواره تسنیم همزمان با آغاز کار در مناطق 22 گانه شهر تهران در منطقه 2 با هدف زمینه‌سازی جهت گسترش همیاری اجتماعی بانوان محلات در جهت ترویج و توسعه سبک زندگی اسلامی_ایرانی و تحکیم بنیان خانواده، همچنین بسترسازی، استعدادهای بانوان محلات در دو بخش ابتکارات جامعه محور و خلاقیتهای فرهنگی_ هنری کلید خورد.

زارع تصریح کرد: این دوره از جشنواره‌ تسنیم با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی ایران در خانواده تدوین شده است و موضوعاتی از جمله ترویج و تقویت ازدواج و مدیریت مهارتهای آن، مهرورزی، همدلی، همزبانی در خانواده‌ها و همچنین مباحث تغذیه سالم و کاهش عوامل مخاطره آمیز زنان و خانواده مد نظر است.

وی با تاکید بر اهمیت نقش زنان به عنوان الگوی فرزندان و پرورش دهنده نسل آینده جامعه خاطرنشان کرد: اگر زنان به عنوان محور خانواده با آگاهی و آرامش بتوانند کانون خانواده را مدیریت کنند بسیاری از معضلات امروز و آینده جامعه حل می‌شود.

زارع افزود: در راستای اجرای جشنواره تسنیم اولین دوره از اردوی طرح گلگشت ویژه کارشناسان، بانوان نواحی 9 گانه گلستان انجام شد.

وی گفت: علاقه‌مندان جهت شرکت در چهارمین جشنواره تسنیم می‌توانند به سرای محلات مراجعه کنند.

*استقرار اتوبوس خط سفید در بوستان پلیس

مدیر آموزش شهروندی منطقه 4 گفت: امروز اختتامیه دهه فرهنگی کمپین آسمان آبی_زمین پاک در منطقه 4 انجام می‌شود

حمید‌رضا ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: به مناسبت دهه فرهنگی کمپین آسمان آبی-زمین پاک که در خصوص خط سفید و بازیافت است اتوبوس آموزشی خط سفید در این دهه در نقاط برتر در منطقه 4 استقرار یافت.

وی گفت: اتوبوس آموزشی خط سفید با دارا بودن یک رایانه در داخل اتوبوس به ارائه بازی های آموزشی بازیافت و خط سفید به کودکان می‌پرداخت.

ابوطالبی اظهار کرد: ‌در اتوبوس خط سفید علاوه بر  استقرار یک رایانه، کارشناس بازیافت به توزیع محصولات آموزشی می‌پرداخت و برگزاری نمایش در خصوص خط سفید در این اتوبوس انجام می‌شد

وی افزود: استقرار اتوبوس آموزشی خط سفید امروز در بوستان پلیس با اختتامیه دهه فرهنگی کمپین آسمان آبی-زمین پاک با به نمایش گذاشتن تابلوهای آموزشی ترافیک و بازیافت به شهروندان به کار خود پایان می‌دهد.

*تبدیل ساختمان ناحیه 4 به ساختمان انرژی

مدیر واحد محیط زیست منطقه 3 گفت: انجام امور انرژی مربوط به ساختمان انرژی ناحیه 4 منطقه 3 از یک ماه آینده شروع می‌شود.

سمیه تارا در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: برق و گاز این ساختمان از انرژی‌های خورشیدی تامین و با نصب آبگرمکن خورشیدی گرمایش آب تامین می‌شود.

وی گفت: دستگاهی در موتور خانه ساختمان انرژی نصب می‌شود که مانع از ورد گازهای متساعد از موتور خانه و آلوده کننده محیط زیست به داخل ساختمان می‌شود.

تارا تصریح کرد: ذخیره انرژی با انجام کارهای انرژی در ساختمان انرژی بالا می‌رود و هدر رفت انرژی را به حداقل کاهش می دهد.

وی گفت: ساختمان انرژی ناحیه 4 در خیابان میر داماد، امیر سهیل تبریزیان ناحیه 4 نبش کوچه 9 ساختمان ناحیه 4 قرار دارد.

*بزرگداشت روز جهانی آلزایمر

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 11 از برگزاری برنامه‌های سلامت محور به مناسبت روز جهانی آلزایمر در محلات 17 گانه خبر داد.

عباس طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی آلزایمر 30 شهریور و برای بالا بردن سطح آگاهی شهروندان از بیماران مبتلا به فراموشی، هر ساله برنامه های سلامت محور در خانه‌های سلامت و مساجد سطح  محلات برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کلاس‌های آموزشی با موضوعات آلزایمر و فراموشی و اهمیت آن در دوران سالمندی، پیشگیری از آلزایمر، آشنایی با گیاهان دارویی مفید برای آلزایمر، چگونه از یک سالمند مبتلا به آلزایمر مراقبت کنیم و... در محلات مرکزی شهر تهران برگزار می شود.

*پاکسازی و ایجاد 5 هزار متر مربع دیوارهای جنوب شرق تهران

معاون امور شهری و محیط زیست منطقه 15 از مهر از پاکسازی 5 هزار متر مربع دیوارهای شهری از پوسترهای تبلیغاتی غیر مجاز خبر داد.

رحمان پارسا در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح استقبال از مهر مدیریت پس ماند منطقه اقدام به تحویل 400 مخزن مخصوص جداسازی کاغذ و 300 کیسه باز یافت به مدارس منطقه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار