شکست مخالفان توافق هسته ای در سنا/

طرح جمهوری خواهان برای رد برجام در سنا رای نیاورد

سناتورهای حامی توافق هسته ای در این مرحله، مانع رای گیری درخصوص رد این توافق شدند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بی بی سی لحظه ای پیش اعلام کرد، در جلسه رای گیری سنا درباره ادامه یا پایان بررسی توافق هسته ای در کنگره آمریکا، تعداد 42 سناتور دمکرات حامی توافق هسته ای رای به پایان این بررسی دادند.

با این وصف موضوع بررسی توافق هسته ای در کنگره آمریکا پایان یافت و با این تصمیم، طرح جمهوری خواهان برای رد برجام، رای نیاورد.  لایحه مورد حمایت جمهوریخواهان برای از مسیر خارج کردن توافقنامه هسته ای ایران روز پنجشنبه در سنای آمریکا با بن بست روبرو شد و این یک پیروزی مهم برای باراک اوباما رئیس جمهور دموکرات آمریکا در زمینه سیاست خارجی است.

در رای گیری به منظور فراهم شدن زمینه برای بحث درباره این لایحه 58 نفر رای موافق و 42 نفر نیز رای مخالف دادند و این بدین معنی است که مخالفان توافقنامه هسته ای با ایران نتوانستند 60 رای لازم را برای جلو بردن قطعنامه عدم تایید موافقتنامه هسته ای ایران به دست آورند.

هر 42 سناتور که با جلو بردن لایحه مربوط به ایران رای مخالف دادند از دموکرات ها یا سناتورهای مستقل هستند. چهار سناتور دموکرات نیز به همراه جمهوریخواهان به پیشبرد این لایحه رای مثبت دادند.

اما سناتور «میچ مک کانل» رهبر اکثریت سنا فورا اقداماتی را انجام داد که به سنا اجازه خواهد داد رای گیری دیگری درباره توافقنامه هسته ای ایران داشته باشد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار