کاربران آیفون در معرض حملات سایبری

91 درصد از کاربران سیستم‌عامل iOS به دلیل استفاده از نسخه‌های قدیمی‌تر این سیستم‌عامل در معرض خطر حمله‌ی سایبری هکرها قرار دارند.

کاربران آیفون در معرض خطر حملات سایبریبه گزارشبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ عدم پشتیبانی اپل (Apple) از کاربران سیستم‌عامل iOS، شبکه‌های این شرکت را در معرض خطر حملات سایبری قرار می‌دهد.

در حال حاضر حدود 700 میلیون دستگاه تلفن همراه مجهز به سیستم‌عامل iOS در دنیا وجود دارد. حدود 50 درصد از این تعداد از iOS نسخه‌ی 8.3 یا قدیمی‌تر استفاده می‌کنند. در نسخه‌ی 8.4، اپل 100 آسیب‌پذیری این سیستم‌عامل را برطرف کرد.  در میان این آسیب‌پذیری‌ها، InsOmania،Quicksand قرار دارند که برای سرقت اطلاعات شخصی افراد و شرکت‌های تجاری استفاده می‌شوند.

تنها 9 درصد از کاربران iOS از جدیدترین نسخه‌ی iOS یعنی 8.4 و 8.4.1 استفاده می‌کنند. 31 درصد از کاربران iPhone از iOS نسخه‌ی 8.2 استفاده می‌کنند و 14 درصد از iOS نسخه‌ی 7 استفاده می‌کنند.
اخیراً نیز شرکت اپل اعلام کرده است که به‌زودی پشتیبانی از iPhone 4S را متوقف خواهد کرد. در حال حاضر 20 میلیون نفر از کاربران iPhone از نسخه‌های بدون پشتیبانی iOS استفاده می‌کنند. با توقف پشتیبانی از iPhone 4S این رقم به 60 میلیون خواهد رسید.


منبع: سایبربان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار