مودیز: بانک‌های ایران با لغو تحریم‌ها رشد می‌کنند

موسسه اعتبارسنجی «مودیز» می‌گوید لغو تحریم‌های ایران «اعتبار مثبتی» برای بانک‌های ایرانی خواهد بود و در نهایت موجب رشد بخش بانکداری ایران می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،موسسه اعتبارسنجی «مودیز» در گزارش خود تاکید کرده است افزایشی که در بخش بازرگانی و سرمایه‌گذاری ایران پیش‌بینی می‌شود می‌تواند از کیفیت دارایی‌ بانک‌های ایرانی حمایت کند.

با این حال، موسسه مودیز می‌گوید ایران هنوز نیازمند تقویت سرمایه بانک‌های خود و انجام اصلاحات ساختاری برای تسهیل روند رشد بخش بانکداری در دوران پس از تحریم است.

در این گزارش همچنین آمده است افزایش بیشتر فعالیت‌های بانکی در ایران «فرصت‌های جدید کسب و کار منطقه‌ای مربوط به تامین اعتبار بازرگانی، اعتبارنامه و سرمایه‌گذاری‌های جدید و مشارکت در پروژه‌های زیرساختی ایجاد خواهد کرد.»

در همین حال، پایگاه تحلیلی-اقتصادی «اکونو تایمز» می‌گوید که در صورت لغو تحریم‌های ایران بیش از نیمی از ذخایر رسمی بلوکه شده این کشور که بر اساس ارزیابی «موسسه تامین اعتبار بین‌المللی» 92 میلیارد دلار است، شاید برای تجدید سرمایه بانک‌های دولتی ایران یا سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها استفاده شود.

به گفته موسسه مودیز، بانک‌های کشورهایی که مناسبات نزدیکی با ایران دارند مانند امارات و لبنان و حتی بانک‌های غربی، چینی و هندی احتمالا جذب بازار متنوع اقتصاد ایران خواهند شد.

ایران و گروه 1+5 شامل امریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین به اضافه آلمان در تاریخ 23 تیر در وین بر سر برنامه هسته‌ای ایران به جمع‌بندی رسیدند.

براساس این جمع‌بندی، ایران در جامعه بین‌الملل به عنوان یک قدرت هسته‌ای شناخته شده و در ازای لغو تحریم‌های سازمان ملل، اتحادیه اروپا و امریکا، بخش‌هایی از فعالیت‌ هسته‌ای خود را محدود می‌کند.

منبع:پرس تی وی
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار