تیم راه آهن در این چند سال هفت بار نام خود را تغییر داده است که علت اصلی آن افراد پولدار هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان: تیم فوتبال راه آهن که در سال 1316 در تهران تأسیس گردید از تخسیس باشگاه‌های ایرانی است و یکی از قدیمی‌ترین و با ریشه‌ترین باشگاه‌های کشورمان محسوب می‌شد .
 
مشکلات این تیم از سال 1387 آغاز شد و زمانی که محمد حسین انصاری فرد مدیر عامل وقت باشگاه این تیم  را به شهر ری انتقال داد، تا از انتقال این تیم به دیگر شهرستان ها جلو گیری شود و این اتفاق زمانی رخ داد که به اصرار سازمان تربیت بدنی  هیچ شهری نمی توانست پیش از 2 باشگاه در اختیار داشته باشد و زیرا باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در تهران قرار داشته‌اند، راه آهن نیز مانند پاس، پیکان و صبا به شهرستان‌های دیگر انتقال داده شدند تا مشکلات لکوموتیو رانان از آن زمان آغاز شود.
 
این باشگاه در طول 78 ساله عمر نود هفت بار نیز تغییر نام داده است که به شرح زیر است: 

بنگاه راه آهن: این باشگاه در سال 1317 که با این نام تأسیس شد پس از تعطیلی بار دیگر در سال 1344 به نام راه آهن بازگشایی شد و به مدت چهل سال با این نام در رقابت‌ها شرکت می‌کرد تا اینکه در سال 1384، به نام راه آهن سراسری تغییر نام داد تا یک باشگاه در 67 سال، به 3 اسم تغییر نام دهد، اما این بدشناسی‌ها دست از دامن راه آهن بر نداشت تا در سال 1387 این باشگاه با اصرار سازمان تربیت برنی به شهر ری انتقال یابد وبه نام این شهر و راه آهن شهر ری تغییر نام دهد.
 
3 سال با این نام در مسابقات کشورمان شرکت می‌کرد تا این‌که در سال 1390 با خرید این باشگاه توسط بابک زنجانی به راه آهن سورینت تغییر نام داد و تنها 3 سال با این نام در مسابقات شرکت کرد.
 
پس از مشکلاتی که برای مالک باشگاه پیش آمده، حمید استیلی و دوستانش این باشگاه را خریداری می کردند تا به نام اصلی خود ینعی از راه آهن در لیگ برتر شرکت کند.
 
پس از کش و قوس های فراوانی حمید استیلی و دادستانی کل کشور موجب به نابودی تمرکز این تیم شد و حتی تا سقوط به لیگ آزادگان، یک امتیاز فاصله داشت که فرهاد کاظمی با تلاش بازیکنانش توانستند این تیم را در لیگ برتر ماندنی کنند.
 
لکوموتیو رانان که سردرگم مالک باشگاه بودند، تنواستند در پیش فصل بازیکنان مورد نظم خود را جذب کنند تا اینکه هفته گذشته معاون ورزشی اداره کل ورزش وجوانان استان تهران با تغییر نام راه آهن تریستال به راه آهن یزدان موافقت کرد تا برای هفتمین بار نام این باشگاه تغیر کند.  
 
میرزا آقا بیک معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران با ارسال نامه‌ای به ادره ثبت اسناد به نام باشگاه راه آهن یزدان موافقت کرد و این نام را به رسمیت شناخت.
 
در این باره فرشاد پیوس گفت: راه آهن تیم قدیمی و با سابقه‌ای در فوتبال کشورمان محسوب می‌شود و از ابتدا با نام راه آهن شناخته می شد و در آینده نیز با این اسم شناخته می‌شود. این تیم اصول خودش را روی بازیکن سازی بنا کرده بود و همین روند را نیز در آینده ادامه خواهد داد.
 
این تغییر نام‌ها ضرر بسیاری را به فوتبال ایران و به خصوص وارد کرده است و همین باعث می‌شود تمرکز خوبی نداشتم باشند و باعث سقوط این تیم به دسته‌های پایین تری شود از بازیکنان معروف این تیم می‌توان به قلی هاشم‌پور حمید استلی، امیر قلعه نویی و محمد خاکپور اشاره کرد و باید همین روند ادامه دهد تا در آینده بازیکنان بهتری را به کشورمان معرفی کند.
 
وی در باره مالکان راه آهن در این سال‌ها گفت: در سال های گذشته بخش در این تیم فعالیت زیادی داشته است ولی نتوانسته روند چند سال گذشته خودشان را ادامه دهند و بهتر است راه آهن به همان بخش دولتی واگزار شود تا بار دیگر به روزهای خوبش برگردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار