مرکل: همکاری با روسیه برای حل بحران سوریه ضروری است

صدر اعظم آلمان اعلام کرد کشورهای اروپای غربی باید برای حل بحران سوریه با روسیه همکاری کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز،  آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز شنبه اعلام کرد کشورهای اروپای غربی و آمریکا باید برای حل بحران سوریه با روسیه همکاری کنند.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان نیز شب گذشته در دیدار با همتایان روس، فرانسوی و اوکراینی خود در برلین اعلام کرد حمایتی روزافزون را برای ایجاد یک گروه ارتباط بین المللی مشاهده می کند. پیشتر یک منبع اعلام کرده بود وزیر خارجه آلمان در دیدار با لاوروف، وزیر خارجه روسیه درباره سوریه مذاکرات طولانی انجام دادند و دو طرف بر حمایت از طرح "استفان دی میستورا،" فرستاده سازمان ملل در امور سوریه برای ایجاد گروه تماس بین المللی توافق کردند.

رسانه های سوری روز گذشته اعلام کردند دو هواپیمای روسی حامل 80 تن کمک های انسان دوستانه وارد این کشور شد. همچنین روسیه روز جمعه اعلام کرد این کشور برای کمک به دولت سوریه در مبارزه با داعش، تجهیزات نظامی فرستاده است.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه مدعی شد افزایش مداخلات نظامی روسیه در سوریه نشان از این دارد اسد آنقدر نگران است که برای کمک، دست به دامن مشاوران روس شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار