تبریز؛

شهرک های كشاورزی، راهی برای توسعه و پایداری كشاورزی

معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی سازمان جهادكشاورزی آذربایجان شرقی بر ایجاد و توسعه شهرک های کشاورزی و صنایع تبدیلی تکمیلی در این استان تاکید نمود.

شهرک های كشاورزی، راهی برای توسعه و پایداری كشاورزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فتحی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد زمینه های لازم به منظور توسعه سرمایه گذاری و نیز حمایت از سرمایه گذاران از مهمترین سیاست های كاری دولت تدبیر و امید در همه زیربخش های اقتصادی به ویژه در بخش کشاورزی است افزود: بر این باوریم که با توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ضمن توسعه فضای كسب و كار در استان آذربایجان شرقی بسیاری از معضلات از جمله بیكاری نیز مرتفع خواهد شد.

وی یکی از اهداف تاسیس شهرك های کشاورزی را توسعه زیرساخت های این بخش دانست و گفت: هدایت فعالیتهای كشاورزی و گسترش توسعه زیرساخت های بخش كشاورزی از اهداف مهم تاسیس این شهرك هاست به طوری كه با ایجاد این شهركها می توان میزان تولید محصولات كشاورزی و دامی را در عین افزایش كیفیت، بالا برد.

فتحی با بیان اینکه بر اساس ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه برای تمركز فعالیت‌های كشاورزی در نقاط مشخص و كاهش هزینه‌ها ، مقرر شده است شهرك‌های كشاورزی جدید ایجاد شود ادامه داد: تکمیل عملیات زیرساخت ، محوطه سازی ، شبکه و خط انتقال برق مجتمع های گلخانه ای عجب شیر و ملکان در سال جاری از جمله برنامه های مدنظر در ایجاد شهرک های کشاورزی در آذربایجان شرقی می باشد.

وی با بیان اینکه این شهرك ها وابسته به وزارت جهاد كشاورزی می باشند افزود: با گسترش شهرک های کشاورزی می توان كشاورزی كشور را مدیریت نمود و ضمن تنظیم بازار محصولات کشاورزی ، بازار محصولات را چه در خارج و چه در داخل ایجاد نمود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه ایجاد شهرك‌های كشاورزی می‌تواند مصرف آب را نیز بدون خدشه به میزان تولید كاهش دهد ادامه داد: شهرك های كشاورزی یك مجموعه كاملی هستند كه می توانند بسیاری از مشكلات استان‌های واقع در حوضه دریاچه ارومیه از بابت کاهش آب در بخش كشاورزی رفع نمایند.

فتحی با بیان اینکه ما به دنبال ایجاد شهرك‌های كشاورزی هستیم تا صنایع وابسته به كشاورزی را به همراه گمرك و تحقیقات و حتی پایانه حمل و نقل كشاورزی به علاوه آزمایشگاه و سردخانه ، همه را یكجا داشته باشیم افزود: ایجاد شهرك های كشاورزی می تواند سبب تقویت زیرساخت های بخش كشاورزی شود به طوری كه با افزایش صادرات محصولات با كیفیت مواجه باشیم.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.