تبریز؛

تاکیدبرشکوفایی حوزه های علمیه خواهران برای مقابله با نفوذ فرهنگی غرب

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شکوفایی حوزه های علمیه خواهران را برای مقابله با جنگ نرم فرهنگی در کشور ضروری دانست .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت الله مجتهد شبستری در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران در تبریز با تشریح تهاجم فرهنگی غرب بر لزوم تحصیل خواهران در حوزه های علمیه و ترویج فقه واحکام اسلامی تاکید کرد و افزود : خواهران دانش آموخته علوم دینی و احکام اسلامی حوزه های علمیه می توانند در جلسات مختلف معنوی و علمی بانوان حضور یابند تا میدان از دست برخی ها که سواد دینی ندارد خارج شود .

وی با بیان اینکه نیمی از جامعه را زنان تشکیل می دهند، به نقش آنان در تربیت نسل های آینده و هدایت جامعه اشاره کرد و یاد آور شد: برای مقابله با فرهنگ غرب و عرفانهای کاذب حضور زنان باسواد در زمینه علوم دینی و احکام اسلامی بیش از پیش در جامعه احساس می شود .

امام جمعه تبریزبا تاکید بر رفع مشکلات فضا های آموزشی مدارس دینی خواهران و برا دران افزود: در حال حاضر حوزه علمیه صادقیه و فاطمه الزهرا میزبان 400 طلبه خواهر است و هزارو 300 نفر از برادران طلاب نیز از نظر مکانی در تنگنا هستند و باید مشکلات فضای آموزشی آنان نیز رفع شود.

مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرا خواهران نیز با بیان اینکه در حال حاضر حدود 265 خواهر به صورت حضوری و غیر حضوری مشغول تحصیل هستند، گفت: از این تعداد امسال حدود 23 نفر در رشته فقه و اصول و تفسیر نیزجذب شدند.

خانم افراشته افزود : برای کسب مدرک کارشناسی ارشد این رشته ها دانشجویان خواهرعلوم دینی 5 سال در حوزه علمیه تلاش می کنند و در پایان مدرک کارشناسی ارشد معادل سطح 3 حوزوی به آنان اعطا می شود .

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خواهران شهر تبریز امروز با حضورآیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام علی انتظاری مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی و حجت الاسلام مسعودنیا مدیر حوزه های علمیه خواهران در مدرسه فاطمه الزهرا تبریز برگزار شد.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.