برگزاری اولین جلسه کمیته کشوری بهداشت محیط بیمارستان‌ها

اولین جلسه کمیته کشوری بهداشت محیط بیمارستانها در مرکز سلامت محیط و کار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا ؛ رییس گروه بهداشت محیط بیمارستان ها و نظارت بر کنترل پسماندهای بیمارستانی، هدف از تشکیل این کمیته را تعیین اولویت های بهداشت محیط بیمارستان و مدیریت پسماند  عنوان کرد.

مهندس فریبا ملک احمدی در حاشیه برگزاری این جلسه افزود‌: در این جلسه پیش نویس شیوه نامه ضوابط مربوط به ذخیره سازی، جمع آوری و دفع پسماند پزشکی حاصل از مطب ها و کلینیک ها  که از سوی هیئت دولت برای وزارت بهداشت تکلیف شده است مورد بررسی قرار گرفت و کارشناسان نقطه نظرات خود را در این خصوص مطرح نمودند.

وی گفت‌: پس از بررسی این پیش نویس، جلسه ای با حضور نمایندگان سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری برگزار و شیوه نامه مربوطه نهایی خواهد شد.

به گفته رییس گروه بهداشت محیط بیمارستان ها‌، با توجه به حجم گسترده تولید پسماند پزشکی در مطب ها و کلینیک ها ، اهمیت اجرای این ضوابط، جهت دستیابی به حفظ سلامت عمومی و محیط زیست در مقابل اثرات نامطلوب پسماندهای پزشکی مراکز بهداشتی و درمانی و ایجاد رویه ای مناسب و ضابطه مند برای تولید، نگهداری، تصفیه و دفع پسماندهای پزشکی این مراکز ، حفظ سلامت شاغلین را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار