آمادگی کامل اورژانس سراسر کشور برای سفرهای پایان تابستان

وزیر بهداشت از آمادگی کامل اورژانس‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی سراسر کشور در تعطیلات و ایام پایانی شهریور خبر داد.

به خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبدا؛ دکتر سید حسن هاشمی در پاسخ به اینکه پلیس اعلام کرده است شهریور و روزهای پایانی این ماه ، جاده ها پرحادثه خیزترین روزهای سال هستند، آیا وزارت بهداشت و اورژانس ها آمادگی کامل دارند گفت: در این خصوص اورژانس های پیش بیمارستانی یا پایگاه های اورژانس بین جاده ای و نقاط دور دست اعم از زمینی و هوایی  با امکانات کامل و حضور پرسنل متخصص در مسیرها و مراکز درمانی مستقر هستند و کمک هایی را در صورت نیاز به حادثه دیدگان جاده ای خواهند کرد.

وی افزود: یک بخش هم اورژانس های بیمارستانی اند که در این خصوص به ویژه در تهران مشکلاتی داشته ایم و داریم که دستور داده شد و هر هفته هم جلسه برگزار می شود و پیگیر مسائل هستیم.

وزیر بهداشت گفت: تغییرات زیادی در اورژانس های بیمارستانی ایجاد شده است ولی به علت محدودیت فضای فیزیکی هنوز نیاز به زمان هست تا به نقطه مطلوب برسیم.

دکتر هاشمی با اشاره به افزایش سفر در شهریور و روزهای پایانی این ماه افزود: توصیه های زیادی در خصوص رعایت مسائل ایمنی و سفر و حضور در جاده ها شده است اما متاسفانه گاهی اوقات تصورمان این است که حادثه برای دیگران است و برای ما نیست.

وی گفت: معمولا خودروهای ما استاندارد نیست یا حداقل در شرایطی که استفاده می کنیم استاندارد نیست و جاده ها در بعضی مسیرها ممکن است استاندارد نباشد و از طرفی نقاط حادثه خیز داریم.

دکتر هاشمی افزود: هم پلیس و هم همکاران راهداری اطلاع رسانی کرده اند ولی اشکال در همین است که ما فکر می کنیم همیشه خطر برای دیگران است نه برای خودمان و خانواده هایمان.

وی با بیان اینکه باید نکات ایمنی در جاده ها را رعایت کنیم، گفت: از عوامل اصلی که باعث بروز حادثه در جاده ها می شود اعم از خستگی و خواب آلودگی و اشتباهات فردی باید پرهیز شود.

وزیر بهداشت افزود: خیلی حیف است که یک خانواده زنده و شاد را به یک خانواده غمبارتبدیل کنیم که تا آخر عمر خاطره غم انگیز داشته باشد.

هاشمی گفت: حداقل آن بخش از سفر و جاده که مربوط به خطاها و اشتباهات انسانی می شود خود ایرانیان باید دقت و مراقبت کنند و اجازه ندهند حادثه ناگواری اتفاق بیافتد.

وی افزود: اگر اتفاق باشد تا آنجا که از دست ما بر می آید حتما هم گروه های اورژانس و هم همکاران من در مراکز بیمارستانی مضایقه نخواهند کرد.

هاشمی گفت: اما همه ما باید باور کنیم که توانمندی وزارت بهداشت در مقابل اراده ای که خود مردم و خانواده ها می توانند داشته باشند بسیار ناچیز است.

وزیر بهداشت با درخواست از مردم و خانواده ها مبنی بر رعایت نکاتی که پلیس در هنگام رانندگی تذکر می دهد افزود: ان شاء الله روزهای باقیمانده شهریور حداقل نسبت به سال گذشته کم حادثه تر باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار