حوادث ترافیکی در 5 ماهه اول سال 20 درصد افزایش یافته است

رئیس مرکز حوادث‌ و فوریت‌های پزشکی کشور گفت: امسال نسبت به سال 93، 20 درصد در تعداد حوادث ترافیکی افزایش داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر سید امین صابری نیا در نشست خبری که در وزارت بهداشت برگزار شد گفت: امسال 1.8 درصد ماموریت‌ حوادث‌های ویژه ما افزایش پیدا کرده است.امسال به نسبت سال گذشته با پوشش بستر حوادث با توجه به کمبود نیروی انسانی که داریم، توانستیم پوشش حوادث ترافیکی را از 2هزار و 87 پایگاه به 2 هزار و 120 پایگاه افزایش دهیم. 

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در خصوص بیشترین ساعات حوادث ترافیکی گفت: بیشترین ساعات حوادث ترافیکی در کشور ما غروب آفتاب و اوایل صبح است که خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان باعث بروز تصادفات رانندگی می‌شود.

وی ادامه داد: شایع‌ترین رنج سنی که در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند بین 20 تا 40 سال است و فوت هر کدام از این افراد حدود 700 نفر را درگیر خود می‌کند. زیرا فوت افراد سالمند زمانی که فوت می کنند اینچنین درگیری را برای بازماندگان به دنبال ندارد اما فوت افراد جوان که بر اثر سانحه رانندگی است باعث ناراحتی و ناامیدی در بین افراد دیگر جامعه می‌گردد. 

دکتر صابری نیا ادامه داد: در سال گذشته 600 هزار مورد خدمت به حوادث ترافیکی ارائه کرده‌ایم که کلیه حوادث ترافیکی که مجروحان و حادثه دیدگان حوادث ترافیکی به بیمارستان ها منتقل می شود. 

دکتر سید امین صابری نیا در رابطه با رایگان بودن خدمت اورژانس به حادثه دیدگان حوادث ترافیکی در کشور اشاره کرد و افزود: ارائه خدمت به حادثه دیدگان حوادث ترافیکی در کشور ما رایگان است و سه شرطی که از حادثه‌دیدگان حوادث ترافیکی در بیمارستان هزینه‌ای دریافت نشود عبارتند از: 1- فرم اورژانس 115 در محل حادثه 2 – کروکی پلیس 3- تائید مراجع قضایی  که با داشتن یکی از این موارد می توانند خدمت درمانی رایگان از بیمارستان دریافت کنند. 

صابری نیا افزود: از تعداد حوادث ترافیکی موجود در سال 94 با توجه به پوشش از 2هزار و 142 مورد به 2 هزار و 365 مورد در سال افزایش یافته که بیماران این حوادث ترافیکی حدود 5.2 درصد افزایش یافته و در بیمارستانها بستری شدند. 

صابری نیا در پایان افزود: کل ماموریت‌های ما در 5 ماهه اول سال 94 یک میلیون و 37 هزار و 468 مورد بوده است که از این تعداد 795 هزار و 488 ماموریت شهری و بیش از 241 هزار ماموریت جاده‌ای بوده است. 


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خودرو تولید داخل نخرید
۱۲:۲۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
خودرو تولید داخل نخرید .....
آخرین اخبار