توسعه آموزش علوم پزشکی با راه اندازی برنامه پزشک خانواده و تربیت نیروهای حد واسط

معاون آموزشی راه اندازی برنامه پزشک خانواده و تربیت نیروهای حد واسط را از برنامه‌های چندماهه آتی معاونت آموزشی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا؛ دکتر باقر لاریجانی ضمن معرفی بسته توسعه راهبردی، هدفمند و ماموریت گرای برنامه‌های آموزش عالی سلامت گفت‌: اقداماتی نیز در راستای اجرایی سازی این بسته صورت گرفته است.
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه برنامه تخصص پزشک خانواده نهایی شده است گفت: امیدواریم بتوانیم کوریکولوم این رشته را از نیمه دوم سال جاری اجرایی نماییم.

وی افزود: دانشگاههای علوم پزشکی  شیراز، تهران و مازندران سه منطقه ای هستند که برای آموزش پزشک خانواده در نظر گرفته شده و اگر سایر دانشگاهها نیز علاقمند باشند و بستر لازم برای کار را داشته باشند می توانیم برای راه اندازی تخصص پزشک خانواده برنامه ریزی نماییم.
 
دکتر لاریجانی گفت‌: جلسات متعددی در زمینه راه اندازی تخصص پزشک خانواده با متخصصین سایر کشورها برگزار شده و دوره مروبطه نیز طراحی شده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم دوره اول تخصص پزشک خانواده را از بین نخبگان جذب کنیم تا بعدا بتوانند در همان دانشگاهها به توسعه این رشته کمک کنند.
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت تربیت نیروهای حدواسط را یکی دیگر از زمینه های توسعه آموزش علوم پزشکی عنوان کرد و گفت اخیرا دستورالعمل تکنسین های دهان و دندان برای دانشگاهها ارسال گردیده است و بی شک این نیروها تاثیر مثبتی در بهداشت و پیشگیری دهان و دندان خواهند داشت.
  
دکتر لاریجانی اظهار داشت: راه اندازی رشته های میان رشته ای و حد واسط می بایست در دانشگاهها به صورت بومی و در مجتمع های آموزشی راه اندازی شود. امیدواریم دانشگاهها نیازهایشان را در این زمینه رصد کنند و با هماهنگی معاونت آموزشی وزارت بهداشت این رشته ها را راه اندازی نمایند.
  
معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه طی ماههای آتی برنامه پزشك خانواده در 3 دانشگاه علوم پزشكي اجرايي و دستورالعمل تربيت نيروهاي حد واسط در حيطه‌هاي موردنياز ابلاغ خواهد شد. ابراز امیدواری کرد با پیگیری این امر در دانشگاههای علوم پزشکی کشور گامی در جهت رفع نیازهای کشور برداشته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار