اردبیل؛

راه اندازی بزرگترین حوزه علمیه خواهران شمالغرب کشور در اردبیل

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از راه اندازی بزرگترین حوزه علمیه خواهران شمالغرب کشور در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ آیت الله سید حسن عاملی در مراسم افتتاح نمادین مدرسه علمیه الزهراء و مرکز تخصصی حضرت رسول اکرم(ص) اردبیل از افتتاح بزرگترین حوزه علمیه خواهران شمالغرب کشور در اردبیل خبر داد و افزود: باید خروجی حوزه های علمیه برای جامعه بسیار تاثیر گذار و مفید باشد.

وی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی حوزه های علمیه خواهران گفت: باید با مدیریت تخصصی و نگاه تخصصی به فرهنگ از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کنیم.

حجت الاسلام حصاری معاون پژوهشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور نیز در این مراسم نقش حوزه های علمیه خواهران را در جامعه بسیار مهم برشمرد و افزود: حوزه های علمیه خواهران رسالت بسیار عظیمی در آگاه سازی جامعه و گسترش برنامه های فرهنگی و هنری دارند.

وی بیان کرد: حوزه های علمیه یک حرکت فرهنگی بسیار بزرگ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) است که نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ دین اسلام داشته است.

حجت الاسلام کاظمی مدیر حوزه های علمیه خواهران استان نیز گفت: در حال حاضر 750 بانوی طلبه در حوزه های علمیه استان مشغول تحصیل هستند که از این تعداد 350 طلبه در مدرسه الزهراء تحصیل می کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.