شهرکرد؛

خدمات رایگان دندانپزشکی در مدارس ابتدایی چهارمحال و بختیاری

در سال تحصیلی جدید، خدمات رایگان دندانپزشکی در مدارس ابتدایی استان چهارمحال و بختیاری ارائه می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از برپایی کلینیک‌ سیار دندانپزشکی طی سال تحصیلی جدید در مدارس ابتدایی این استان خبر داد.

بهنام اسماعیلی با اشاره به تفاهم نامه آموزش و پرورش با دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: این تفاهم نامه فرصتی برای توجه بیشتر به سلامت دهان و دندان دانش آموزان است.

 وی با اشاره به پوسیدگی های دندان در اکثر دانش آموزان استان افزود: دانش آموزان به صورت اقماری و از طریق مراکز بهداشتی درمانی و کلینیک های سیار تحت پوشش خدمات دندانپزشکی قرار می گیرند.

اسماعیلی اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامه ذکر شده امکانات لازم در اختیار مدارس هم قرار می گیرد و مربیان بهداشت همکاری لازم در این خصوص را خواهند داشت.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای وارنیش فلوراید تراپی برای اکثر دانش آموزان پایه اول ابتدایی استان طی سال گذشته گفت: امسال این روش برای کلیه دانش آموزان دوره ابتدایی در دو نوبت اجرا می شود.

 وی درباره خدمات کلینیک‌های دندانپزشکی گفت: در صورت همکاری دانشگاه علوم پزشکی، وارنیش فلوراید تراپی، کشیدن دندان، ترمیم دندان و سایر خدمات اولیه در این کلینیک‌ها به صورت رایگان به دانش آموزان ابتدایی ارائه می شود. در سال تحصیلی جدید 91 هزار و 800 دانش آموز دوره ابتدایی در مدارس استان چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل می شوند که 16 هزار و 750 نفر از این تعداد شامل 8 هزار و 591 دانش آموز پسر و 8 هزار و 159 دانش آموز دختر، پایه اول ابتدایی هستند. سال تحصیلی جدید، هر سال با شروع ماه مهر آغاز می شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.