شهرکرد؛

برترین های نهمین جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس نشین

برترین های نهمین جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس نشین در بروجن معرفی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، آیین اختتامیه نهمین جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس نشین کشور، پس از 3 روز رقابت هنرمندان و گروه های شرکت کننده در فرهنگسرای شهر بروجن استان چهارمحال و بختیاری، با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

در بخش گروه نوازی این جشنواره، گروه های سرانه به سرپرستی کیوان قلخانی از کرمانشاه و میرملاس به سرپرستی امین آزادی فرد از لرستان به رتبه های نخست دست یافتند.

در این بخش گروه شاهو به سرپرستی فرخ یادگاری از کرمانشاه و ارغنون به سرپرستی یدالله پروا از کردستان رتبه های دوم و گروه چکامه به سرپرستی احمدرضا فیروزی از تهران و رامشگران به سرپرستی سعید قربانی از اصفهان حایز رتبه های سوم جشنواره شدند.

همچنین هیأت داوران در این بخش از گروه آفتاب تاراز به سرپرستی خداداد زراقی از چهارمحال و بختیاری تقدیر کرد.

در بخش تک نوازی این جشنواره نیز در سازهای کششی روزبه استخفاری از لرستان حایز رتبه اول شد و در سازهای مضرابی نیز سید جلال یاری از کرمانشاه با ساز تنبور و علی امانی از خراسان با ساز دوتار کردی رتبه های اول و دوم را کسب کردند.

در بخش سازهای بادی نیز هیأت داوران از اسماعیل مردانی و عزت راضی پور به عنوان پیشکسوت تقدیر کرد و بابک قلی زاده از فارس با ساز نی به عنوان پدیده جشنواره معرفی شد.

در این بخش سجاد جمالی از گندمان چهارمحال و بختیاری با ساز نی لبی رتبه نخست را کسب کرد و محمد عزیز رحمتی با شمشاد مقام دوم و محسن حاج زمانی از چهارمحال و بختیاری رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش مقام خوانی نیز سیامند امینه دار از آذربایجان غربی از سوی هیأت داوران به صورت ویژه تقدیر شد. در این بخش سلمان طهماسبی از چهارمحال و بختیاری رتبه نخست و فرزاد مهدی نیا از کردستان رتبه دوم را کسب کردند.

نهمین جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس نشین کشور با حضور هنرمندانی از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان، هرمزگان و چهارمحال و بختیاری، در بروجن برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اهمیت این جشنواره برای گروه های موسیقی گفت: در این دوره از جشنواره، 12 گروه و 27 تکنواز موسیقی به مدت 3 روز با هم رقابت کردند.

جواد کارگران افزود: این تعداد از بین 200 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، به بخش رقابتی راه یافتند.

وی، هدف از برگزاری جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس نشین را حفظ هنر اصیل و معرفی موسیقی مقامی منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی و معرفی ظرفیت های موسیقیایی مناطق و اقوام ایرانی بیان کرد.

جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس نشین کشور در 8 دوره گذشته نیز در بروجن برگزار شد.

شهرستان بروجن، با 119 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن (شهر بروجن، با بیش از 52 هزار نفر جمعیت) در فاصله 62 کیلومتری شهرکرد (مرکز این استان) قرار دارد.


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.