اصفهان؛

برگزاری کارآفرینی هم نت در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات

آیین افتتاحیه نخستین هم نت فناوری اطلاعات در اصفهان برگزار شد.

برگزاری کارآفرینی هم نت در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این رویداد توسط شرکت مخابرات استان اصفهان و با هدف شناسایی ایده های کارآفرینانه، حمایت مادی و فیزیکی از صاحبان ایده برای تولید محصول و تبدیل شدن به یک کسب و کار و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد نخبگان استان اصفهان، آغاز به کار نمود.

هم نت شامل همکاری، مشکل گشایی، نوآوری و توانمندسازی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تا تبدیل ایده به محصول یا یک کسب‌و‌کار است و در نهایت منجر به سودآوری برای صاحبان ایده و شرکتهای مخابراتی می‌شود.

در این رویداد صنعتگران، سرمایه گذاران و صاحبان فناوری درباره مسائل و معضلاتشان به امید پیدا کردن راه حل گفت‌و‌گو کرده و آموزش‌های فشرده‌ای درباره کسب و کار دریافت می کنند.

طی رویداد هم نت شرکت‌کنندگان در 4 روز کار تیمی یک چالش واقعی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ict) را تجربه کرده و در صورت پیدا شدن راه حل‌ها کسب و کارهای جدیدی در آینده با حضورآنهاو سرمایه‌گذاری شرکت مخابرات استان اصفهان و دیگر حامیان حوزه ict شکل می‌گیرد.

شرکت کنندگان علاوه بر اینکه فرصتی برای تجربه واقعی بازار، کار گروهی و کمک گرفتن از حرفه ای‌های صنعت فاوا دارند، از فرصت همراهی گروهی از مشاوران و کارآفرینان موفق داخلی و بین المللی نیز در طول رویداد برخوردار هستند.

حسین کشایی مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان رویداد هم‌نت را بسیار تأثیرگذار خواند و افزود: این رویداد با ایجاد یک طوفان فکر و اندیشه، کسانی که برای کسب‌وکار آینده خود ایده‌ای دارند را در مسیر درست جهت رسیدن به هدف قرار می‌دهد.

وی مبحث ICT را یکی از مهم‌ترین محورهایی که رویداد هم‌نت برای آن برگزار گردیده عنوان نمود و اظهار داشت: صنعت IT در دنیا تنها یک صنعت نیست و به عنوان بستری برای همه‌ی صنایع مطرح بوده و بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه مخابرات در ایران تنها با اینترنت و ارتباط صوتی مطرح شده و مباحث ارزش‌افزوده در این رابطه وجود نداشته، اذعان داشت: مخابرات استان اصفهان در مسیر ایجاد ارزش‌افزوده گام خواهد برداشت.

کشایی در ادامه یادآور شد: ما نباید تنها مشکلاتمان را معطوف به دشمنان بدانیم چرا که نبود عزم و اراده‌ی جدی برای پیشرفت مهم‌ترین دشمن ما در ایران است.

وی با بیان اینکه هم نت رویدادی تبلیغاتی نیست، تصریح کرد: راه‌های بسیار ساده‌تری برای تبلیغ شرکتی به وسعت مخابرات وجود دارد ولی قدم نهادن در راه کارآفرینی و برقراری ارتباط با متخصصین و کارآفرینان را به عنوان مسئولیت اجتماعی یک وظیفه برای شرکت مخابرات دانستیم.

مدیرعامل مخابرات اصفهان با اشاره به تغییرات گسترده در سیستم و زیرساخت کشور تصریح کرد: مخابرات راهی به جز ایجاد ارزش‌افزوده برای کاربران خود ندارد و خوشبختانه در استان اصفهان شاهد رشد خوبی در این زمینه بوده‌ایم.

وی وجود مشتریان متعدد مخابرات را فرصت بسیار مناسبی برای فعالیت اقتصادی در بستر مخابرات دانست و افزود: در عصر حاضر بسیاری از تجارت های بزرگ و کلان از ایده هایی کوچک سرچشمه گرفته و بستر فراهم شده می‌تواند آغاز یک راه بلند برای درآمد زایی باشد.

وی ادامه داد: با تکیه بر توانمندی شما و انگیزه کاربران براحتی می‌توان ایده ها را به تجارتی بزرگ تبدیل و ارزش اقتصادی ایجاد نمود و ما اینجا حضور داریم تا بر روی ایده‌های ناب و کارآمد سرمایه‌گذاری کنیم.

حسین کشایی تأکید کرد: پیمودن مسیرهای طولانی به اولین قدم بستگی دارد و اگر اولین گام‌ها درست و محکم برداشته شود، پیشرفت تا انتهای راه بسیار آسان خواهد بود.

وی افزود: بستر IT و ICT زمینه‌ی بسیار مناسبی برای بروز ایده‌های جدید است و در دنیای امروز افزایش پهنای باند مشترک مفهوم دیگری یافته و بستری برای ارائه‌ی همه‌ی سرویس ها و خدمات در زمینه های مختلف به مشترک است.

حسین سیستانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اصفهان نیز در این رویداد اظهار داشت: همه‌ی ما و خصوصا نخبگان علمی و کارشناسان باید با فرصت سازی و جلوگیری از فرصت سوزی، شرایط را برای پیشرفت کشور فراهم نماییم.

وی با اشاره به توجه ویژه استاندار به حوزه ICT وIT و توسعه دولت الکترونیک عنوان نمود: در اصفهان با توجه به حضور سرمایه‌گذاران متعدد و خوش‌فکر از جمله مخابرات، زمینه‌ی جذب و توسعه فوق‌العاده‌ای برای کارآفرینان وجود دارد.

معاون استاندار تصریح کرد: ما نباید نگاهمان به بیگانگان باشد و باید با تکیه بر توانمندی ها و هوش و ذکاوت فردی، نیازمندی های خود را تأمین نماییم.

حسین سیستانی با اشاره به عدم شکوفایی و رونق کار تیمی در کشور ادامه داد: متأسفانه میزان کارهای گروهی بین ایرانیان پایین است، گرچه اتفاق‌های بسیار مثبتی در صورت ادامه کارهای مبتنی بر گروه در کشور رخ داده است.

وی ادامه داد: گاهی یک پافشاری کوچک، تحمل مشکلات و مدیریت چالش‌ها همراه با همگرایی و همفکری در مورد ایده و موضوع می‌تواند گروه‌های کوچک را تبدیل به شرکت‌های بزرگ کند.

سیستانی با بیان اینکه خود باوری کلید استفاده از همه ظرفیت‌ها و رفع بسیاری از مشکلات است، اذعان داشت: با توجه به هوش وافر و ذکاوت ایرانیان، درست نیست که مردم ایران با سابقه فرهنگی و تاریخی خود در مقام وابستگی به بیگانگان قرار گیرند.

وی افزود: اگر جوانان در بستر رشد و توسعه قرار گیرند در کنار استادان ایرانی می‌توانند کشور را از وابستگی‌های موجود برهانند و حتی به دیگر کشور ها نیز در این زمینه کمک نمایند.

سیستانی خاطرنشان کرد: این رویداد درصدد ایجاد همگرایی، هم‌نشینی و هم‌دلی جوانان متخصص و سرمایه‌گذاران است و با ایجاد محیط مشاوره و افزایش خودباوری در جوانان سعی می‌شود تا ایده‌ها به سرمایه برسد.

وی افزود: مخابرات اصفهان بستری را برای ارائه ظرفیت های مناسب جهت شکوفا شدن و تجاری نمودن ایده ها فراهم نموده که نتیجه آن عدمک وابستگی و ارائه خدمت ارزان تر در داخل کشور است.

همچنین شقایق حق جوی جوانمرد -رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان- با اشاره به اینکه زمان تبدیل اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش‌بنیان فرارسیده است، تصریح کرد: یک اکوسیستم کارآفرینی جدید لازمه گزار به اقتصاد مبتنی بر دانش و نوآوری است.

وی افزود: باید با مطالعه و بررسی مدل‌های گوناگون موجود در کشورهای دیگر و بررسی وضعیت حال حاضر کشور یک مدل ایرانی برای کارآفرین ایرانی مهیا کنیم.

وی با اشاره به عدم آموزش کاربردی و مبتنی بر کارآفرینی به دانشجویان، تصریح کرد: رویداد هم نت یک مدل ایرانی برای کارآفرینی است و در رده رویدادهای پیش شتاب‌دهنده به حساب می‌آید.

حق جو ابراز خرسندی نمود که با توجه به خواست و استقبال بسیار خوب مخابرات استان اصفهان از این رویداد مشکل نبود سرمایه‌گذار در این رویداد کارآفرینی رفع شده است.

رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان در مورد رویداد هم نت خاطرنشان کرد: هم نت بر پایه "همکاری، مشکل‌گشایی، نوآوری و توانمندسازی" بنا شده و یک مدل ایرانی جایگزین استارتاپ برای کارآفرین ایرانی است.

وی با اشاره به ضعف موجود در سیستم نظام آموزش عنوان نمود: دانشجویان به دنبال منبعی برای درآمدزایی می‌گردند، در حالی‌که صرفاً وجود منبع ارزش موجود نیست، بلکه ایجاد ارزش‌افزوده نیز منبع به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه دانشجو بودن شغل نیست، اظهار کرد: متأسفانه در جامعه بسیار شنیده‌ایم که جوانان در برابر سؤال "چه کاره هستید؟" دانشجو بودن را به عنوان شغل معرفی می‌کنند، در حالی که در کشورهای توسعه‌یافته دانشجو بودن شغل به حساب نمی‌آید.

رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان در مورد نقش شرکت مخابرات در رویداد هم نت اظهار کرد: این شرکت وجود دارد تا ایده‌های برگزیده را از نظر مالی و دانش فنی حمایت کند و سرمایه‌گذاری مناسب را انجام دهد.

در ادامه معاون بازاریابی و فروش شرکت مخابرات استان نیز اظهار داشت: نخستین رویداد هم نت فناری اطلاعات و ارتباطات با حضور حدود 130 شرکت کننده و صاحب ایده به مدت چهار روز ادامه دارد.

وی افزود: از بین ایده های مطرح شده در این رویداد 30 ایده بعنوان ایده‌ی برتر برگزیده شد و پس از انتخاب ایده های برتر، شرکت کنندگان در قالب تیم و بصورت گروهی برای تبدیل آنها به محصول یا کسب و کار تلاش خود را شروع کردند.

نخستین رویداد کارآفرینی هم نت اوائل مرداد امسال با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد نخبگان و اتاق بازرگانی اصفهان در شهر اصفهان برگزار شد. 



انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.