قزوین؛

اجرای طرح های مختلف برای سواد آموزی در استان قزوین

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: هر فرد که دارای سواد کمتر از سوم ابتدایی و در سامانه آموزش و پرورش به عنوان فرد بی‌سواد ثبت شده باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ صدیقه مهدوی افزود: در این طرح فرد از سوی اقوام و دوستان خود برنامه آموزشی را دریافت می‌کند و در صورت قبولی اعتباری بالغ بر 670 هزار تومان به فرد خودآموز ارائه می‌شود.

وی با اشاره به  دومین طرح نهضت سوادآموزیاضافه کرد : این طرح  برای اولیای بی‌سواد است که فرد زیر نظر فرد آموزش‌دهنده فعالیت آموزشی خود را دنبال می‌کند و پس از قبولی در آزمون‌های تحصیلی مبلغ 134 هزار تومان به عنوان جایزه دریافت می‌کند.

سوادآموزی این استان سال گذشته رتبه پنجم جذب افراد بی‌سواد را در کشور به خود اختصاص داده است.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد:  افرادی که در دوره‌های سوادآموزی شرکت می‌کنند امکان حضور در دوره‌های مهارتی را نیز دارند که انواع مهارت‌های اجتماعی، آموزشی، بهداشتی و حرفه‌ای را به صورت رایگان کسب می‌کنند؛ در قبال حضور افراد سوادآموز در دوره‌های مهارتی مدرک معتبر نیز ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه جایگاه سوادآموزی استان قزوین در سال 93 نسبت به سال 92 رشد قابل توجهی از خود نشان داده است؛ از نظر جذب افراد بی‌سواد، رتبه پنجم و از نظر انجام وظایف ابلاغی، رتبه هشتم کشور را کسب کردیم.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در خصوص مربیان سوادآموزی اظهار کرد: بخشی از این فعالیت آموزشی به شرکت‌های خصوصی در قالب برون‌سپاری واگذار شده است که هر سوادآموز می‌تواند یک مربی در اختیار داشته باشد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.