قزوین؛

راندمان آبیاری با سیستم مدرن در کشور ۶۵ درصد افزایش می یابد

مدیرکل دفتر بهبود بهره وری و اقتصاد آب و آبفای وزارت نیرو گفت: با اجرای سیستم های نوین آبیاری در مزارع کشاورزی می توان راندمان آبیاری را تا ۶۵ درصد افزایش داد

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازقزوین؛ رضوی اظهارداشت: در شرایط کنونی به دلیل مصرف بی رویه در وضعیتی قرار گرفته ایم که اگر روش های سنتی آبیاری در بخش کشاورزی را اصلاح نکنیم در بسیاری از عرصه ها با آسیب های جدی مواجه خواهیم شد.

وی افزود: بالا بودن میزان مصرف آب در بخش کشاورزی تا میزان ۹۰ درصد آمار خوبی نیست و باید با توسعه طرح های نوین آبیاری در مزارع و باغات به سمت بهینه سازی و مدیریت مصرف پیش برویم.

مدیرکل دفتر بهبود بهره وری و اقتصاد آب و آبفای وزارت نیرو گفت: تجهیز مزارع و باغات به سیستمهای نوین آبیاری می تواند موجب صرفه جویی در مصرف آب شده و راندمان آب را بالا ببرد.

رضوی افزود: با کاهش بارندگی ها در کشور و مصرف بی رویه از آبهای زیرزمینی شاهد افت آبهای زیرزمینی و آبهای سطحی و برداشت بی رویه ازتالابها، رودخانه ها و دریاچه ها هستیم که استفاده نامناسب از منابع آبی بحران شدیدی ایجاد کرده که باید بسرعت چاره اندیشی کنیم و بحران را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/س


نتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.