در نشست معرفی‌ برنامه‌های دفاع مقدس؛

مسئولان کشور مزار شهدا را غبارروبی می‌کنند

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری از طرح هم عهدی مسئولان کشور با شهدای تهرانی خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز برنامه‌های معرفی برنامه‌های دفاع مقدس در شهر تهران توسط محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

در این مراسم صلاحی بیان کرد: دو طرح ویژه برای هفته دفاع مقدس در نظر داریم که یکی از آنها طرح «هم عهدی با شهدا» و دیگری طرح «ضیافت ستارگان» است.

وی در خصوص طرح «هم عهدی شهدا»‌ بیان کرد: در ایام دفاع مقدس 22 منطقه تهران دارای 23 هزار شهید هستند طرح «هم عهدی با شهدا» را اجرا خواهیم کرد و این برنامه به این شکل است که چون اکثریت شهدا پدر و مادرشان نیز به رحمت خدا رفته‌اند می‌خواهیم به نیابت پدر و مادران شهدا هر مسئولی با یکی از شهدا هم عهد شود تا سالی چند بار به مزار این شهید برود و آن را غبارروبی‌ کند به این شکل غرفه‌هایی برگزار می‌شود که در این غرفه‌ها پلاک‌های شهدا وجود دارد و به قید قرعه به یکی از مسئولین کشور می‌رسد و آن مسئول هم عهد آن شهید می‌شود.

صلاح اظهار داشت: با وجود گروه‌های تکفیری و افراطی در منطقه ما، در کشور ایران اگر امنیت و آرامشی داریم به خاطر برکت خون شهدا است که تا ابد مدیون خون شهدا هستیم محور و پایه این امنیت شهدا و خون آنهاست و این مراسم در همه فرهنگسراها به خصوص روز عرفه برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری با اشاره به طرح «ضیافت ستارگان» اظهار داشت: این برنامه متعلق به مردم است و در تمام محلات تهران برگزار می‌شود. به این صورت هر کوچه به نام شهیدی است مردم آن کوچه و محله برای آن شهید گرامیداشت برپا می‌کنند تا یاد و خاطره آن شهید زنده نگه داشته شود ضمن این که شهرداری نیز به این ضیافت کمک خواهد کرد سپس از پوستر این دو طرح توسط رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و دو تن از خبرنگاران رو نمایی شد، طرح «هم عهدی با شهدا» از 31 شهریور تا 5 مهر برگزار می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار