کرمانشاه؛

باید برای رفع مشکلات عشایر برنامه ریزی کرد

مدیر امور عشایر استان کرمانشاه عنوان کرد: خدمات رسانی به عشایر یک کار فرابخشی است و مدیریت امور عشایر به تنهایی قادر به تامین خدمات و نیازمندیهای جامعه عشایری نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛علی اشرف آزادی گفت: از مدیران دستگاه های اجرایی می خواهم با توجه به پایین بودن سطح برخورداری جامعه عشایری، برای مرتفع کردن مشکلات و نیازهای عشایر برنامه‌ریزی کنند.

اشرف آزادی در اولین جلسه شورای عشایر شهرستان گیلانغرب به رشادتهای عشایر گیلانغرب در دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین شجاعت بانوی عشایر فرنگیس حیدرپور در مبارزه با متجاوزین در دوران دفاع مقدس اشاره کرد.

وی ادامه داد: عشایر گیلانغرب و خصوصا عشایر ایل بزرگ كلهر ثابت كرده اندعلاوه بر حضور در سنگر تولید، در سنگر ایثار و مقاومت و دفاع از مرزها پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و نشان داده اند كه هرسیاه چادر عشایر علاوه بر اینكه یك كارگاه تولیدی و اشتغالزایی است، یك سنگر و پایگاه نظامی نیز هست.

آزادی سپس به ارائه گزارشی از وضعیت عشایرشهرستان گیلانغرب پرداخت و گفت: در شهرستان گیلانغرب 1448خانوار عشایری با جمعیتی نزدیک به 8219 نفر مستقر هستنند و 189 هزار و 726 راس دام در اختیار دارند و سالانه حدود 1100 تن گوشت قرمز، 2652تن شیر و 176 تن پشم تولید می کنند.

كرم محمدی فرماندار شهرستان گیلانغرب نیز با اشاره به تلاش و کوشش جامعه عشایریبرای تولید گوشت و فرآورده های دامی گفت: این آمادگی وجود دارد كه برای پروژه های پیشنهادی امور عشایر استان در زمینه های مختلف از جمله نگهداری، تیغه زنی و مرمت راه‌های عشایری اعتبارات مناسبی را در نظر بگیریم.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: کرمانشاه ، رفع ، عشایر ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.