کرمانشاه؛

استفاده از داروهای مختلف برای کاهش وزن، کار بسیار اشتباهی است

یک کارشناس تغذیه عنوان کرد: بهترین و سالمترین روش کاهش وزن استفاده از رژیم غذایی مناسب همراه با ورزش است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان؛ از کرمانشاه ؛به نقل از دانشگاه علوم پزشکی، نیلوفر حیدری گفت: امروزه مشاهده می شود که بسیاری از افراد چاق می خواهند چربی های اضافی بدن خود را از بین ببرند و بدون صرف زمان طولانی به وزن ایده آل خود برسند اما هدف از درمان چاقی رسیدن به وزن مناسب است که سلامت فرد را نیز به دنبال داشته باشد.

حیدری افزود: بسیاری از افراد برای رسیدن به این هدف به هر وسیله ای از جمله انواع داروها و مکمل های غذایی متوسل می شوند که موجب اختلال در فرآیند طبیعی بدن و نیز ایجاد عوارض جبران ناپذیر در افراد می شود.

وی با اشاره به وجود انواع مختلفی از داروها و مکمل های کاهش وزن در بازار، عوارض آنها را به چند دسته مختلف تقسیم کرد و گفت: یک گروه از این مواد ادرار آور هستند که باعث می شوند حجم زیادی از آب بدن در مدت کوتاهی به صورت ادرار از بدن خارج شود، بدون آنکه تغییری در مقدار چربی ایجاد شود.                                           

حیدری گفت: دسته دوم داروهای ضد اشتها هستند که این داروها علاوه بر عوارضی که دارند با قطع مصرف آنها اشتها به حالت اول برمی گردد و وزن نیز دوباره افزایش پبدا می کند.

وی افزود: دسته سوم  پودرهای مکمل غذایی اند که مصرف این داروها پس از مدتی برای فرد چاق خسته کننده خواهد شد و بیشتر مصرف کنندگان پس از مدت کوتاهی مجبور به ترک آنها می شوند و عادات غذایی گذشته باز می گردد.

وی گفت: دسته چهارم مهارکننده های جذب غذا می باشند، این نوع داروها مانع  جذب مواد غذایی از جمله چربیها از دستگاه گوارش می شوند که این هم روش مناسبی نیست، زیرا بیشتر مواد مصرفی در ایران مواد قندی و نشاسته ایی است. ضمن اینکه مصرف این داروها باعث سوءتغذیه نیز خواهد شد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: کرمانشاه ، دارو ، مختلف ، اشتباه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.