کرمانشاه؛

راه اندازی اولین موزه "سازشناسی روستایی" کشور در کنگاور

فرماندار شهرستان کنگاور گفت: اولین موزه ساز شناسی روستایی کشور در محل روستای "فش" این شهرستان تا پایان امسال راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شریف خسروی گفت: با توجه به قابلیت ویژه مردم روستای "فش" شهرستان کنگاور در ساخت سازهای زهی مانندسه‌تار و تار، این قابلیت مردم روستا موجب شده تا آنها سازهای خود را با قیمت مناسبی به فروش برسانند و نوازندگان حرفه‌ای سفارش ساخت سازهای خود را به اهالی این روستا بسپارند.

وی افزود: این پتانسیل و ویژگی موجب شد تا تصمیم بگیریم ساختمان قدیم دهیاری روستا را بازسازی کرده و آن را به موژه سازشناسی روستایی تبدیل کنیم که تاکنون نمونه آن در کشور مشاهده نشده است.

خسروی افزود: همچنین سالنی در پشت این ساختمان وجود دارد که از اداره فنی و حرفه ای شهرستان خواسته‌ایم تا در این سالن مرکز آموزش تولیدساز راه‌اندازی کند و در این مرکز آموزشی از اهالی روستا جهت تدریس ساخت ساز استفاده شود.

فرماندار کنگاور گفت: قطعا توجه به پتانسیل ساخت سازهای زهی در روستای فش، می‌تواند تولید این محصولات را به یک برند برای استان تبدیل کند، همچنین علاوه بر برندسازی، توجه و توسعه ساخت سازهای سنتی در این روستا می‌تواند به اشتغالزایی هر چه بیشتر و تقویت اقتصاد این روستا نیز کمک کند.

به گفته خسروی در حال حاضر کارهای بازسازی محل موزه در حال انجام است و تا پایان سال این موزه در محل روستای "فش" راه‌اندازی می‌شود.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.