ساخت و سازهای غیرمجاز جایی در منطقه درکه ندارند/شروع تخریب توسط شهرداری

با وقوع حادثه سیل کن زنگ خطر برای ساخت و سازهای غیر مجاز به صدا در آمد و حال شهرداری منطقه 2 دست به کار شده و شروع به تخریب این اماکن در منطقه درکه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیل اخیر در کن و ایجاد خسارت های جانی و مالی زیاد زنگ خطر ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم رودخانه‌ها به صدا در آورد و حال دولت و مقامات شهرداری تهران با بولدوزر به سراغ این اماکن رفته‌اند و آنها را تخریب می‌کنند.

ساخت و سازهای غیر مجازی که حریم رودخانه‌ها در به تصرف رستوران‌ها و مراکز تفریحی در آورده و تقریبا عده‌ای اماکن عمومی ار به اماکن شخصی تبدیل کرده بودند.

اما خبرها حاکی از شروع تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم رودخانه های منطقه 2 و درکه را می‌دهد.

درویش پور قائم مقام شهرداری منطقه 2 در خصوص تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در منطقه 2 تهران اظهار داشت: به منظور ساماندهی حریم رودخانه‌ها، جلوگیری از تجاوزهای غیر مجاز و ایجاد کمربند سبز و توسعه فضای سبز و ایجاد اماکن گردشگری در منطقه 2 باید تمام ساخت و سازهای غیر مجاز حریم رودخانه‌ها که در گذشته اتفاق افتاده است تخریب کنیم و عملا اراضی را از حالت انحصاری خارج کنیم و در دسترس عموم مردم قرار دهیم.

وی گفت: با شروع تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز نزدیک به 74 کیلو متر مربع از منطقه درکه و 30 هکتار از اراضی امام زاده داوود و فرح زاد آزاد سازی شد.

با استناد به تبصره ماده 2 قانون منع گسترش شهر تهران که در سال 87 به تصویب رسیده است هر گونه هر گونه ساخت و ساز و احداث بنا در حریم رودخانه‌ها ممنوع است اما چرا ساخت و سازها به این میزان گسترش پیدا کرده است؟

درویش پور قائم مقام شهرداری منطقه 2 در خصوص گسترش ساخت و سازها گفت: این ساخت و سازها در سالهای گذشته اتفاق افتاده است و ما به دنبال مقصر نیستیم.

وی گفت: در طی چند روز گذشته 17 مورد تخریب انجام شده است که 8 مورد در محدوده درکه و 9 مورد در محدوده امام زاده داوود که همگی واحدهای تجاری بودند و تنها در یک مورد 2 هزار متر از اراضی که با سیم خاردار دیوار کشی شده بود رفع تصرف شد و با مقامات قضایی و پلیس امنیت نیز هماهنگی صورت گرفته است تا پایان سال تمام ساخت و سازها در حریم منطقه 2 پاک سازی شود.

درویش پور افزود: بیشتر این واحدهای تجاری فاقد مجوزهای لازمه بوده‌اند و به دلیل نبود نظارت در سالهای گذشته اکثر واحدهای تجاری حتی دارای مجوز از اتحادیه‌های تجاری هم  نیستند.

این مقام مسئول در پایان از ادامه تخریب ساخت و سازها در هفته آینده خبر داد.

اما امید است با ایجاد نظارت و پایش در منطقه‌های دارای ظرفیت تفریحی دیگر شاهد گسترش ساخت و سازهای غیر مجاز نباشیم که روزی بخواهیم دست به تخریب آنها بزنیم و این خود باعث آلودگی و نازیبا نشان دادن طبیعت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۷:۱۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
سالهاست مالکیت زمین تولید وخدمات صنعتی وکشاورزی وعلمی و....راتحت تاثیرقرارداده سودجویی وسوداگری بابرخوردشفاف ویکسان وغیر سلیقه ای راه گشااست
آخرین اخبار